OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwot określonych
w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
na „remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg gminnych
na terenie miasta Wojkowice”.
1. Informacja o Zamawiającym:
Zamawiającym jest: Urząd Miasta Wojkowice
Adres: ul. Sobieskiego 290A, 42-580 Wojkowice
Numer telefonu: 0 (32) 769-50-66
Numer faksu: 0 (32) 769-50-73
2. Tryb udzielania zamówienia
1.Postępowanie jest prowadzone na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z dnia 25 czerwca 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póżn. zm.) zwanej dalej „ustawą” oraz na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 euro do kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
2.W zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej w skrócie SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy.
3.W sprawach nieuregulowanych przepisy ustawy Prawo zamówień, zastosowanie maja przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny z póżn. zm.
4. Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
- Biuletyn Zamówień Publicznych poz. 67456 - 2012 z dnia 06.03.2012r.
- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego.
3. Określenie sposobu uzyskania SIWZ:
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Wojkowice, ul. Sobieskiego 290A pokój nr 6, oraz pobrać ze strony internetowej określonej w punkcie 1 niniejszego ogłoszenia.
Udostępnianie SIWZ jest bezpłatne
4. Opis przedmiotu zamówienia:
1/ Przedmiotem zamówienia są prace obejmujące „Wykonanie remontów cząstkowych ubytków w nawierzchni bitumicznych za pomocą mieszanki mineralno-asfaltowej z wytwórni mas bitumicznych, regulacja wysokości studni rewizyjnej i wpustów ulicznych w remontowanej nawierzchni” Lokalizacja; m.Wojkowice.
2/ Przez remont cząstkowy rozumie się w szczególności :
- obcięcie krawędzi ubytku nawierzchni na głębokość najgłębszego uszkodzenia (min.3 cm) umożliwiającą wyrównanie jego dna, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
- wykucie zniszczonej nawierzchni asfaltowej,
- usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno - suchego,
- dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu, żwiru, piasku i pyłu,
- zagruntowanie dna i brzegów ubytku emulsją asfaltową,
- odtworzenie nawierzchni asfaltowej masą mineralno asfaltową (zagęszczenie wbudowanego materiału walcem lub zagęszczarką płytową),
- zaspoinowanie łączeń łaty asfaltowej,
- uprzątnięcie i wywiezienie gruzu asfaltowego, uporządkowanie terenu po robotach.
3/ Opis przedmiotu zamówienia oraz sposobu jego wykonania omawia specyfikacja techniczna robót stanowiąca załącznik Nr 1 do SIWZ oraz obowiązujące warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia .
3. Zamówienie obejmuje :
1 . naprawę jezdni o nawierzchni asfaltowej z robotami towarzyszącymi:
a) przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni do 5 m2
b) przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni powyżej 5m2
c) przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni do 5m2
d) przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni powyżej 5m2
2. zabudowę krawężnika na podbudowie betonowej z likwidacją starego krawężnika
3. pozostałe roboty remontowe w zakresie naprawy dróg , chodników, konserwacji kanalizacji deszczowej oraz innych robót drogowych nie wymienionych wyżej.
4. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CVP)
45.23.31.42-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg,
45.23.31.41-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg,
5. Termin wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia – 31.03.2013 r.
6. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca musi posiadać zarejestrowaną działalność w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia i dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz, potencjałem ekon.-technicznym. Osoby bezpośrednio wykonujące przedmiot umowy muszą posiadać stosowne uprawnienia, świadectwa kwalifikacji zawodowych, odpowiednie do wykonywanego zamówienia doświadczenie i wykształcenie zawodowe, zaś osoby pełniące w ramach umowy samodzielne funkcje techniczne obejmujące kierowanie robotami budowlanymi muszą posiadać stosowne uprawnienia w specjalności drogowej, potwierdzone dokumentami je nadającymi wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Okręgowych Izb Inżynierów Budownictwa.
Wykonawca może powołać się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów.
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt. 6 SIWZ wg formuły „spełnia - nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Wykaz warunków udziału w postępowaniu wraz z kryteriami oceny:
a/ warunek posiadania wiedzy i doświadczenia:
opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - zostanie on spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie prac o podobnym zakresie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – co najmniej 2 robót budowlanych polegających na remoncie cząstkowym nawierzchni bitumicznych przy użyciu masy mineralno-asfaltowej o powierzchni nie mniejszej niż 300 m² i o wartości min. 150.000,00 PLN brutto (każda);
b/ warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - przedstawienie dokumentów określonych w pkt.5.2. przy czym uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w specjalności drogowej wiążą się z wpisem do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane (w przypadku tych, którzy uzyskali uprawnienia budowlane po dacie 31.12.1994 r.)
c/ warunek znajdowania się we właściwej sytuacji ekonomicznej i finansowej:
opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - wykazanie przez Wykonawcę, posiadania polisy ubezpieczeniowej w wysokości min.100.000 PLN
d/ warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym ;
opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - przedstawienie wykazu jednostek sprzętowych i wyposażenia niezbędnych do wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy, kwalifikacje i doświadczenie).
7. Wymagania stawiane Wykonawcy w związku z realizacja zamówienia.
1. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania własnej kalkulacji cenowej i zebrania wszelkich informacji, które mogą być niezbędne do określenia wartości ryczałtowej usługi.
2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia – zgodne z przepisami ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. , przepisów wykonawczych oraz warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
3. Wszelkie ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy,
4. określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax, oraz innych ustaleń niezbędnych do sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
8. Wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych)
2. Wadium może być wniesione w:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta.
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska).
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, uznane zostanie za skuteczne jeśli do godziny 10:00 w dniu 22 marca 2012 r., kwota wadium znajdzie się na rachunku Gminy Wojkowice. Numer konta, na które należy wpłacać wadium w formie pieniądza:
ING Bank Śląski S.A. O/Będzin 82 1050 1227 1000 0008 0157 0227
4. Oryginał dokumentu świadczącego o wniesieniu wadium w innej formie niż pieniądz należy zdeponować w kasie Urzędu Miasta Wojkowice w terminie do godziny 10:00 dnia 22 marca 2012 r.
5. Potwierdzenie wniesienia wadium winno być dołączone do oferty przetargowej poprzez dołączenie stosownych dokumentów.
6. Oferta niezabezpieczona poprzez wniesienie wadium w wymaganej formie lub wielkości zostanie wykluczona z postępowania.
7. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy.
9. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
W ofercie należy podać ceny jednostkowe ( ryczałty) za:
1. naprawę jezdni o nawierzchni asfaltowej z robotami towarzyszącymi:
a) przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni do 5 m2,
b) przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni powyżej 5m2,
c) przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni do 5m2,
d) przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni powyżej 5m2,
2. zabudowę 1 mb krawężnika na podbudowie betonowej z likwidacją starego krawężnika
oraz :
3. kosztorysowe składniki kalkulacyjne na roboty remontowe w zakresie naprawy dróg, chodników oraz innych robót drogowych nie wymienionych wyżej.
R - stawka roboczogodziny (netto) - ………. zł
Ko - koszty ogólne - …………….. %
Z – zysk - ……………. %
Wynagrodzenie za roboty określone w pkt 1 i 2 winno uwzględniać koszt ulokowania odpadów na stosownym składowisku.
4. Ceny ofertowe – ceny jednostkowe ( ryczałty) winny uwzględniać wszystkie zobowiązania i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, należy podać w PLN cyfrowo i słownie bez podatku VAT.
5. Ceny ofertowe - ceny jednostkowe ( ryczałty) należy policzyć stosując powszechnie stosowane wzory sporządzenia kosztorysów ofertowych na roboty budowlane, przy następujących założeniach:
a) ceny jednostkowe(ryczałty) muszą zawierać koszty robót przygotowawczych, demontażowych, odtworzeniowych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, robót związanych z utrudnieniami wynikającymi z realizacji zadania, odwozu i lokowania w stosownym miejscu gruzu i nadmiaru ziemi, zabezpieczenie i oznakowanie robót oraz koszty zakupu i transportu materiałów.
6. Cena jednostkowa (ryczałtowa) może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen.
7. Ceny jednostkowe (ryczałtowe) nie ulegają zmianie przez okres ważności oferty (związania) oraz okres realizacji zamówienia.
8. Stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które:
a) oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie kryterium cen ryczałtowych za wykonanie poszczególnych elementów naprawy drogi , wartości składników kalkulacyjnych.
b) za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium oferta otrzyma maksymalną liczbę punktów ustaloną w poniższym opisie, a pozostałe będą oceniane odpowiednio do parametru najkorzystniejszego,
c) wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustalonej punktacji: punktacja 0-100, wg przedstawionego wzoru:
Współczynniki wag wynoszą:
- c e n a - 100% w tym:
a) 1 m 2 nawierzchni przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni do 5 m2 - 20 %
b) 1 m2 nawierzchni przy grubości dywanika asfaltowego do 5 cm o powierzchni powyżej 5m2 -15%
c)1 m 2 nawierzchni przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni do 5 m2 - 20%
d) 1m2 nawierzchni przy grubości dywanika asfaltowego od 5 cm do 10 cm o powierzchni powyżej 5 m2 - 15%
e) cena zabudowy 1 mb krawężnika na podbudowie betonowej z likwidacją starego krawężnika - 15%
f) kosztorysowe składniki kalkulacyjne na roboty remontowe w zakresie naprawy dróg,
chodników, konserwacji kanalizacji deszczowej oraz innych robót drogowych nie wymienionych wyżej - 15%
w tym:
R – stawka roboczogodziny (netto) - 5%
Ko - koszty ogólne - 5%
Z – zysk - 5%
Sposób oceny ofert
(Anc/Abc x 100) x 0,20 + (Bnc/Bbc x 100) x 0,15 + (Cnc/Cbc x 100) x 0,20 + (Dnc/Dbc x 100) x 0,15 + (Enc/Ebc x 100) x 0,15 + (Rnc/Rbc x 100) x 0,05 + (Konc/Kobc x 100) x 0,05 + (Znc/Zbc x 100) x 0,05 = ilość punktów
Anc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych cena za 1 m2 dywanika asfalt. o grubości do 5 cm i powierzchni do 5 m2
Abc – cena oferty badanej
Bnc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych cena za 1 m2 dywanika asfalt. o grubości do 5 cm i powierzchni powyżej 5 m2
Bbc – cena oferty badanej
Cnc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych cena za 1 m2 dywanika asfalt. o grubości od 5 cm do10 cm i o powierzchni do 5 m2
Cbc – cena oferty badanej
Dnc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych cena za 1 m2 dywanika asfalt.
o grubości od 5 cm do 10 cm i o powierzchni powyżej 5m2
Dbc – cena oferty badanej
Enc– najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych cena zabudowy 1 mb krawężnika na podbudowie betonowej z likwidacją starego krawężnika
Ebc– cena oferty badanej
Rnc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych stawka roboczogodziny (netto) (R)
Rbc – stawka oferty badanej
Konc –najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych wysokość składnika kalkulacyjnego (Ko)
Kobc – stawka oferty badanej
Znc – najniższa ze wszystkich ofert ważnych i nie odrzuconych wysokość składnika kalkulacyjnego (Z)
Zbc– stawka oferty badanej
Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.
10. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 22.03.2012 r. do godziny 10:00 w siedzibie zamawiającego:
Urząd Miasta Wojkowice, ul. Sobieskiego 290A, 42-580 Wojkowice, Punkt Informacyjny
11.Termin związania ofertą:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia ostatecznego złożenia oferty.
12. Oferty częściowe i wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Informacja o przewidywanych zamówieniach.
Zamawiający przewiduje realizacji zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp.
Zamówienia uzupełniające, stanowić będą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (robót) stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego udzielonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Opracowała:
Julita Malczewska
Zatwierdził :
B U R M I S T R Z
Witold Kwiecień
Wojkowice, dnia 06.03.2012r.
|