Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.wojkowice.4bip.pl
W o j k o w i c e: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2015 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego”.
Numer ogłoszenia: 334022 - 2015; data zamieszczenia: 08.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
|
zamówienia publicznego
|
|
zawarcia umowy ramowej
|
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wojkowice , ul. Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice, woj. śląskie, tel. 32 7695066 w. 11, 15, faks 32 7695073.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2015 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Nazwa zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Wojkowice planowanego na rok 2015 oraz spłatę zadłużenia długoterminowego.
2. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w łącznej wysokości - 2 400 000,00 zł, przeznaczonego na sfinansowanie planowanego w 2015 r. deficytu budżetowego Gminy Wojkowice. Środki finansowe pochodzące z kredytu przeznaczone są na dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego: Budowa żłobka miejskiego w Wojkowicach (638 736 zł) oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań długoterminowych (1 761 264 zł).
Finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2015 r. z kredytów zaplanowane zostało w budżecie Gminy Wojkowice na rok 2015. Planowana wartość kredytu pozostała do wykorzystania w 2015 r. wynosi - 2 400 000 zł. Spłata kredytu (spłata kapitału) rozpocznie się w 2016 r. i zakończy w 2023 r.
Wartość kredytu (przychody) zaplanowana została w budżecie na 2015 r.; wartości rat kapitałowych (rozchody) zaplanowane zostały w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-2018 (obejmującej swym zakresem czasowym lata 2015 - 2027).
Wypłata kapitału winna nastąpić w jednej transzy w wysokości - 2 400 000,00 zł w terminie nie późniejszym niż 30 grudnia 2015 r.
Planowana spłata kapitału w latach - nieprzekraczalne limity, wg stanu na dzień ogłoszenia niniejszego postępowania (z możliwością wcześniejszej spłaty w przypadku zmiany wieloletniej prognozy finansowej i wprowadzenia większych limitów w budżetach Zamawiającego w poszczególnych latach) - raty kapitału płatne kwartalnie w ostatnim dniu kwartału: - rok 2016 - 100 000,00 zł, - rok 2017 - 200 000,00 zł, - rok 2018 - 200 000,00 zł, - rok 2019 - 300 000,00 zł, - rok 2020 -600 000,00 zł, - rok 2021 - 600 000,00 zł, - rok 2022 - 200 000,00 zł, - rok 2023 - 200 000,00 zł. Odsetki od kapitału, naliczane miesięcznie od kwoty przekazanej na rachunek bankowy Zamawiającego, płatne miesięcznie z dołu w ostatnim dniu miesiąca, począwszy od miesiąca przekazania pierwszej transzy kredytu.
Zakładany termin spłaty ostatniej raty odsetek - 31 grudnia 2023 r. Jeżeli ostatni dzień miesiąca (kwartału) przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, terminem spłaty raty kapitału lub odsetek jest pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym ustawowo od pracy.
3. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia i sytuacji finansowej Zamawiającego:
3.1. przewidywany harmonogram spłat rat kapitału przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ,
3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kwoty kredytu w całości lub w części bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i jakichkolwiek kosztów,
3.3. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową,
3.4. Zamawiający zastrzega prawo zmniejszenia wartości kredytu do wartości rzeczywistego zapotrzebowania wynikającego z sytuacji finansowej Zamawiającego w dniu zawarcia umowy kredytu, o czym bezzwłocznie zawiadomi pisemnie Wykonawcę, nie później, niż do dnia poprzedzającego datę przekazania środków,
3.5. Wartość transzy kredytu wskazana w punkcie 3.2. SIWZ ma wyłącznie charakter orientacyjny - wynika z umów zawartych z wykonawcami robót budowlanych oraz dotychczas ponoszonych przez Zamawiającego kosztów realizacji inwestycji, wartość transzy może ulec zmianie,
3.6. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego oraz spełnienia przez Zamawiającego przesłanek formalno-prawnych zawarcia umowy kredytu, zamieszcza się następujące dokumenty:
3.6.1. zaświadczenie Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w Wojkowicach z dnia 3 grudnia 2014 r. o wyborze Burmistrza Miasta Wojkowice - załącznik nr 2 do SIWZ,
3.6.2. uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr V/25/03 z dnia 24 stycznia 2003 r. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Wojkowice - załącznik nr 3 do SIWZ,
3.6.3. uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr VIII.69.2015 z dnia 25 maja 2015 r. w sprawie zaciągnięcia w 2015 r. kredytu długoterminowego przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa żłobka miejskiego w Wojkowicach - załącznik nr 4 do SIWZ,
3.6.4. opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie możliwości spłaty przez Miasto Wojkowice kredytu długoterminowego, będącego przedmiotem niniejszego postępowania, w wysokości - 2 400 000 zł - uchwała III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4200/III/133/2015 z dnia 9 listopada 2015 r. - załącznik nr 5 do SIWZ,
3.6.5. wyciąg, wg stanu na dzień 30 listopada 2015 r., z uchwały Rady Miasta Wojkowice nr IV/24/2015 z dnia 14 stycznia 2015 r. w sprawie budżetu Miasta Wojkowice na rok 2015 (plan dochodów, plan wydatków oraz plan przychodów i rozchodów) - załącznik nr 6 do SIWZ,
3.6.6. wyciąg, wg stanu na dzień 30 listopada 2015 r., z uchwały Rady Miasta Wojkowice nr IV/25/2015 z dnia 14 stycznia 2015 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Wojkowice na lata 2015-2018 (wieloletnia prognoza finansowa oraz wykaz przedsięwzięć) - załącznik nr 7 do SIWZ,
3.6.7. sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu Miasta Wojkowice za 2014 r. - załącznik nr 8 do SIWZ,
3.6.8. uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4200/III/45/2015 z dnia 4 maja 2015 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Wojkowice sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego - załącznik nr 9 do SIWZ,
3.6.9. uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr IX.76.2015 z dnia 29 czerwca 2015 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Wojkowice za rok 2014 - załącznik nr 10 do SIWZ,
3.6.10. uchwałę Rady Miasta Wojkowice nr IX.77.2015 z dnia 29 czerwca 2015 r. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2014 - załącznik nr 11 do SIWZ,
3.6.11. uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4100/V/270/2014 z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Wojkowice projekcie uchwały budżetowej na rok 2015 wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi - załącznik nr 12 do SIWZ,
3.6.12. uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4100/V/271/2014 z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2017 - załącznik nr 13 do SIWZ,
3.6.13. uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nr 4200/IV/87/2015 z dnia 24 lutego 2015 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej koty długu Miasta Wojkowice wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań - załącznik nr 14 do SIWZ,
3.6.14. sprawozdanie budżetowe Rb-NDS za rok 2012, 2013 i 2014 oraz Rb-NDS za III kwartał 2015 r. - załącznik nr 15 do SIWZ,
3.6.15. sprawozdanie budżetowe o dochodach Rb-27S za rok 2012, 2013 i 2014 oraz Rb-27S za III kwartał 2015 r. - załącznik nr 16 do SIWZ,
3.6.16. sprawozdanie budżetowe o wydatkach Rb-28S za rok 2012, 2013 i 2014 oraz Rb-28S za III kwartał 2015 r. - załącznik nr 17 do SIWZ,
3.6.17. sprawozdanie budżetowe o zobowiązaniach Rb-Z za rok 2012, 2013 i 2014 oraz Rb-Z za III kwartał 2015 r. - załącznik nr 18 do SIWZ,
3.6.18. sprawozdanie budżetowe o należnościach Rb-N za III kwartał 2015 r. - załącznik nr 19 do SIWZ,
3.6.19. zestawienie przepływów pieniężnych - załącznik nr 20 do SIWZ,
3.6.20. zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w opłacaniu składek - załącznik nr 21 do SIWZ,
3.6.21. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Będzinie o braku zaległości podatkowych Zamawiającego - załącznik nr 22 do SIWZ.
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
|
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać, że posiada status banku w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późniejszymi zmianami).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Uwadze 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsca zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin określony w Uwadze 1 stosuje się odpowiednio.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena – 94
2 - Skrócenie terminu przekazania środków na rachunek bankowy Zamawiającego – 6
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana istotnych postanowień umowy może nastąpić w formie pisemnego aneksu w sytuacji: - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, - zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód w realizacji przedmiotu umowy w dotychczasowym brzmieniu w zakresie sposobu realizacji przedmiotu umowy, w szczególności poprzez wydłużenie okresu spłaty kredytu w sytuacji braku możliwości spłaty rat kredytu w danym roku budżetowym i zmiany harmonogramu, - w przypadku niekorzystnej sytuacji płatniczej Zamawiającego, która może zwiększyć ryzyko Banku, - w przypadku obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wojkowice.4bip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Wojkowice, ul. Jana III Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Wojkowice, ul. Jana III Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice, Kancelaria - parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Zatwierdził :
B U R M I S T R Z
mgr Tomasz Szczerba
Załączniki do ogłoszenia
|