Zarządzenie Nr 105/05
Burmistrza Miasta Wojkowice
z dnia 31 października 2005 r.
w sprawie opracowania Kart Usług świadczonych w Urzędzie Miasta Wojkowice oraz ustalenia procedury ich aktualizacji.
Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Celem ułatwienia dostępu do usług świadczonych przez gminę oraz sprawnego i terminowego ich załatwiania przez pracowników Urzędu wprowadzam obowiązek wdrożenia, stosowania i aktualizacji Kart Usług.
2. Określa się następujący standard Kart Usług:
a) dane teleadresowe Urzędu,
b) nazwa i numer usługi (kolejność numerów Kart zachowana jest w ramach
organizacyjnych),
c) określenie miejsca i czasu świadczenia usługi,
d) wykaz dokumentów potrzebnych do załatwienia sprawy, z wyszczególnieniem
sposobu ich udostępniania( np. oryginał, kserokopia, do wglądu),
e) określenie miejsca, formy i terminu załatwienia sprawy,
f) wskazanie jednostki odpowiedzialnej za załatwienie sprawy,
g) informacja o wysokości opłat - skarbowych i innych,
h) tryb odwoławczy dla sprawy i wysokości opłat z tego tytułu,
i) podstawa prawna,
j) informacje dodatkowe zawierające istotne dla sprawy wzmianki i uzupełnienia,
k) w przypadku zmiany w karcie daty jej wprowadzenia i obowiązywania
l) dane osoby sporządzającej, sprawdzającej i zatwierdzającej.
3. Centralny rejestr Kart Usług prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny i Kadr.
4. Wydziały i komórki organizacyjne prowadzą wewnętrzne rejestry Kart świadczonych usług.
5. Opracowane wzory Kart Usług umieszcza się na urzędowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Karty w wersji drukowanej udostępnia się zainteresowanym w Punkcie Obsługi Klienta, poszczególnych wydziałach i komórkach organizacyjnych.
6. Wykaz wprowadzonych Kart Usług stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
§ 2.
Ustalam procedurę wprowadzania nowych Kart Usług i aktualizacji już obowiązujących.
1. Za wprowadzenie nowej Karty odpowiedzialni są naczelnicy wydziałów oraz pracownicy pozostałych komórek niebędących wydziałami w zakresie, których pozostaje merytorycznie usługa.
2. Po dokonaniu sprawdzenia prawidłowości sporządzonej Karty bezpośredni przełożony swoim podpisem potwierdza i akceptuje jej treść pod względem merytorycznym
i zgodności wskazanych w niej przepisów prawnych.
3. Podpisaną Kartę osoba merytorycznie realizująca daną usługę przekazuje Sekretarzowi w celu przedłożenia jej do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta.
4. Zatwierdzoną Kartę Sekretarz przekazuje do stosowania oraz do publikacji w BIP.
5. Celem zachowania zgodności danych zawartych w Karcie Usługi z obowiązującymi przepisami prawa i stanem faktycznym Karty podlegają bieżącej aktualizacji.
a) za aktualizację Karty odpowiedzialna jest osoba prowadząca merytorycznie usługę.
b) w przypadku zmiany zapisów w Karcie osoba odpowiedzialna za jej aktualizację dostarcza Kartę Aktualizacyjną wraz z jej jednolitym tekstem w wersji papierowej
z zachowaniem zasad określonych w pkt. 2 – 4.
6. Wprowadzenie do stosowania nowej (bądź zmienionej) Karty następuje, w miarę możliwości niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 10 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających potrzebę jej wprowadzenia.
7. Za treści umieszczone w Karcie odpowiedzialność ponoszą osoby je przygotowujące
i sprawdzające.
§ 3
1. Klienci Urzędu Miasta mogą dokonywać oceny obowiązujących Kart Usług jak również wskazywać, jakie ich zdaniem usługi nie zostały opisane, a byłyby przydatne
w załatwianiu spraw.
2. Oceny Kart Usług bądź wskazania potrzeby opisu nowych można dokonać poprzez wypełnienie ankiety dostępnej w Punkcie Obsługi Klienta, we wszystkich wydziałach,
i samodzielnych stanowiskach pracy oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.wojkowice.4bip.pl w zakładce „Karty Usług”. Wzór ankiety stanowi załącznik Nr 2 do zarządzenia.
3. Ocena Kart Usług może być dokonana poprzez ustne jej wyrażenie przed pracownikiem Urzędu. Pracownik obowiązany jest wypełnić ankietę i przekazać ją Sekretarzowi.
4. Wszelkie opinie i sugestie zebrane od klientów Urzędu będą analizowane i brane pod uwagę przy dokonywaniu opisu i zmianie usług.
§ 4.
Wykonanie zarządzenia powierzam naczelnikom wydziałów i osobom zajmującym samodzielne stanowiska pracy.
§ 5.
Zobowiązuję naczelników wydziałów do zapoznania z treścią zarządzenia podległych im pracowników.
§6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.