logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Strona główna / Akcja "Przejrzysta Polska" / Zasada przejrzystości
1.

Opis zadania

Zasada przejrzystości

W ramach tej zasady standardem jest informowanie przez jednostkę samorządową mieszkańców o podstawowych zasadach funkcjonowania administracji samorządowej. Sposobem realizacji zadania w ramach tej zasady jest opracowanie przewodnika po usługach, czyli podstawowe procedury stosowane w Urzędzie Miasta.

Zarządzenie Nr 105/05

Burmistrza Miasta Wojkowice

z dnia 31 października 2005 r.

w sprawie opracowania Kart Usług świadczonych w Urzędzie Miasta Wojkowice oraz ustalenia procedury ich aktualizacji.

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

 

§ 1

1.    Celem ułatwienia dostępu do usług świadczonych przez gminę oraz sprawnego i terminowego ich załatwiania przez pracowników Urzędu wprowadzam obowiązek wdrożenia, stosowania i aktualizacji Kart Usług.

2.     Określa się następujący standard Kart Usług:
a)  dane teleadresowe Urzędu,
b)   nazwa i numer usługi (kolejność numerów Kart zachowana jest w ramach
     organizacyjnych),
c)  określenie miejsca i czasu świadczenia usługi,
d)  wykaz dokumentów potrzebnych do załatwienia sprawy, z wyszczególnieniem 
     sposobu ich udostępniania( np. oryginał, kserokopia, do wglądu),
e) określenie miejsca, formy i terminu załatwienia sprawy,
f)   wskazanie jednostki odpowiedzialnej za załatwienie sprawy,
g)   informacja o wysokości opłat - skarbowych i innych,
h)   tryb odwoławczy dla sprawy i wysokości opłat z tego tytułu,
i)    podstawa prawna,
j)    informacje dodatkowe zawierające istotne dla sprawy wzmianki i uzupełnienia,
k)   w przypadku zmiany w karcie daty jej wprowadzenia i obowiązywania
l)    dane osoby sporządzającej, sprawdzającej i zatwierdzającej.

3.   Centralny rejestr Kart Usług prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny i Kadr.

4.   Wydziały i komórki organizacyjne prowadzą wewnętrzne rejestry Kart świadczonych usług.

5.   Opracowane wzory Kart Usług umieszcza się na urzędowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Karty w wersji drukowanej udostępnia się zainteresowanym w Punkcie Obsługi Klienta, poszczególnych wydziałach i komórkach organizacyjnych.

6.    Wykaz wprowadzonych Kart Usług stanowi załącznik Nr 1 do Zarządzenia.

§ 2.

Ustalam procedurę wprowadzania nowych Kart Usług i aktualizacji już obowiązujących.

1.     Za wprowadzenie nowej Karty odpowiedzialni są naczelnicy wydziałów oraz pracownicy pozostałych komórek niebędących wydziałami w zakresie, których pozostaje merytorycznie usługa.

2.    Po dokonaniu sprawdzenia prawidłowości sporządzonej Karty bezpośredni przełożony swoim podpisem potwierdza i akceptuje jej treść pod względem merytorycznym
i zgodności wskazanych w niej przepisów prawnych.

3.    Podpisaną Kartę osoba merytorycznie realizująca daną usługę przekazuje Sekretarzowi w celu przedłożenia jej do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta.

4.    Zatwierdzoną Kartę Sekretarz przekazuje do stosowania oraz do publikacji w BIP.

5.    Celem zachowania zgodności danych zawartych w Karcie Usługi z obowiązującymi przepisami prawa i stanem faktycznym Karty podlegają bieżącej aktualizacji.
a)  za aktualizację Karty odpowiedzialna jest osoba prowadząca merytorycznie usługę.
b)  w przypadku zmiany zapisów w Karcie osoba odpowiedzialna za jej aktualizację dostarcza Kartę Aktualizacyjną wraz z jej jednolitym tekstem w wersji papierowej
z zachowaniem zasad określonych w pkt. 2 – 4.

6.    Wprowadzenie do stosowania nowej (bądź zmienionej) Karty następuje, w miarę możliwości niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 10 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających potrzebę jej wprowadzenia.

7.    Za treści umieszczone w Karcie odpowiedzialność ponoszą osoby je przygotowujące
i sprawdzające.

§ 3

1.    Klienci Urzędu Miasta mogą dokonywać oceny obowiązujących Kart Usług jak również wskazywać, jakie ich zdaniem usługi nie zostały opisane, a byłyby przydatne
w załatwianiu spraw.

2.    Oceny Kart Usług bądź wskazania potrzeby opisu nowych można dokonać poprzez wypełnienie ankiety dostępnej w Punkcie Obsługi Klienta, we wszystkich wydziałach,
i samodzielnych stanowiskach pracy oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
www.wojkowice.4bip.pl w zakładce Karty Usług”. Wzór ankiety stanowi załącznik Nr 2 do zarządzenia.

3.    Ocena Kart Usług może być dokonana poprzez ustne jej wyrażenie przed pracownikiem Urzędu. Pracownik obowiązany jest wypełnić ankietę i przekazać ją Sekretarzowi.

4.    Wszelkie opinie i sugestie zebrane od klientów Urzędu będą analizowane i brane pod uwagę przy dokonywaniu opisu i zmianie usług.

§ 4.

Wykonanie zarządzenia powierzam naczelnikom wydziałów i osobom zajmującym samodzielne stanowiska pracy.

§ 5.

Zobowiązuję naczelników wydziałów do zapoznania z treścią zarządzenia podległych im pracowników.

§6.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Za treść odpowiada: Anna Jaworecka
Osoba, która wprowadziła dane: Anna Jaworecka
Data wytworzenia informacji: 2005-07-01
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-07-01
Data ostatniej aktualizacji: 2005-11-28 11:11

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Informacje ogólne
 Zasada przejrzystości
 Zasada przeciwdziałania korupcji
 Zasada partycypacji społecznej
 Zasada przewidywalności
 Zasada fachowości
 Zasada rozliczalności
wersja do druku drukuj
top