logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Karty usług / Zameldowanie i wymeldowanie / Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwajacy ponad 3 miesiące
1.

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Wojkowice
 ul. Jana III Sobieskiego 290a 42-580 Wojkowice
 tel.: +48 32 769-50-66  fax: +48 32 769-50-73, e-mail: sekretariat@wojkowice.pl
Nr
WSO-2
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
trwający ponad 3 miesiące
I. Wymagane wnioski
·         ZGŁOSZENIE pobytu stałego
·         ZGŁOSZENIE pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące
II. Dokumenty do wglądu
·         dowód osobisty, a w przypadku osoby niepełnoletniej - odpis skrócony aktu urodzenia, jeżeli nie posiada dowodu osobistego,
·         dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu itp.)
III. Opłaty
·         Brak opłaty za dokonanie czynności meldunkowej,
·         Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa 17 zł. Za pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym (rodzice, babcia, dziadek, prababcia, pradziadek), zstępnym (dzieci, wnuki, prawnuki) lub rodzeństwu nie pobiera się opłaty.
IV. Termin załatwienia sprawy
·       W przypadku posiadania pełnej dokumentacji od ręki, w przypadku nieuregulowania stanu prawnego lokalu - postępowanie administracyjne
·       Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
·    Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie
o zameldowaniu na pobyt czasowy.
V. Miejsce i sposób załatwienia sprawy
·         Wydział Spraw Obywatelskich (pokój nr 8); telefon: 32 760-20-88 wew. 28 bądź 38
·         Należy zgłosić się osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
·         Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się PEŁNOMOCNICTWEM udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
VI. Jednostka odpowiedzialna
·         Wydział Spraw Obywatelskich
VII. Tryb odwoławczy
·         Brak
VIII. Opłaty za odwołanie
·         Brak
IX. Podstawa Prawna
·         Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2010.217.1427 z późniejszymi zmianami),
·         Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2014.1114 z późniejszymi zmianami),
·         Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2014.1628 z późniejszymi zmianami),
·         Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzoru
i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2011.220.1306 z późniejszymi zmianami).
X. Uwagi
·     Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
·     Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania
w nowym miejscu pobytu,
·     Osoba meldująca się dokonuje zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu
w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport,
·    Osoba meldująca się powinna uzyskać na zgłoszeniu pobytu stałego lub czasowego potwierdzenie pobytu
w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu,
·    Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia,
·     Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
·         Uiszczenie opłaty skarbowej należy dokonać w kasie urzędu (parter, pokój nr 2) bądź przelewem na konto Urzędu.  Nr rachunku bankowego ING Bank Śląski O/Będzin 07 1050 1227 1000 0008 0157 0219.
 
    Modyfikacja:. Grażyna Truszkiewicz, Magdalena Ciuk

 



Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Za treść odpowiada: Grażyna Truszkiewicz
Osoba, która wprowadziła dane: Adrian Matusiak
Data wytworzenia informacji: 2006-12-13
Data udostępnienia informacji w BIP: 2006-12-13
Data ostatniej aktualizacji: 2015-07-07 12:17

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwajacy ponad 3 miesiące
 Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące
 Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące na wniosek strony w trybie administracyjnym
 Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
 Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące na wniosek strony w trybie administracyjnym
 Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców
 Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 6 miesięcy
 Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
 Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców
wersja do druku drukuj
top