logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Karty usług / Zameldowanie i wymeldowanie / Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
1.

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Wojkowice
 ul. Jana III Sobieskiego 290a 42-580 Wojkowice
 tel.: +48 (32) 769-50-66  fax: +48 (32) 769-50-73, e-mail: sekretariat@wojkowice.pl
Nr
WSO-3
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
I. Wymagane wnioski
·         ZGŁOSZENIE wymeldowania z miejsca pobytu stałego
·         ZGŁOSZENIE wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
II. Wymagane załączniki
·         Brak
III. Dokumenty do wglądu
·         dowód osobisty, a w przypadku osoby niepełnoletniej - odpis skrócony aktu urodzenia, jeżeli nie posiada dowodu osobistego.
IV. Opłaty
·         Brak opłaty za dokonanie czynności meldunkowej,
·         Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa 17 zł. Za pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym (rodzice, babcia, dziadek, prababcia, pradziadek), zstępnym (dzieci, wnuki, prawnuki) lub rodzeństwu nie pobiera się opłaty.
V. Termin załatwienia sprawy
·         Niezwłocznie.
VI. Miejsce i sposób załatwienia sprawy
·         Wydział Spraw Obywatelskich (pokój nr 8), telefon: 32 760-20-88 wew. 28 bądź 38
·         Należy zgłosić się osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
·         Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się PEŁNOMOCNICTWEM udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
·         Organ dokonujący wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego.
VII. Jednostka odpowiedzialna
·         Wydział Spraw Obywatelskich
VIII. Tryb odwoławczy
·         Brak
IX. Podstawa Prawna
·         Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2010.217.1427 z późniejszymi zmianami),
·         Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2014.1628 z późniejszymi zmianami),
·         Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2014.1114 z późniejszymi zmianami),
·         Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzoru
i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2011.220.1306 z późniejszymi zmianami).
X. Uwagi
·         Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania
w nowym miejscu pobytu.
·         Wymeldowania należy dokonać osobiście bądź przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
·         Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymeldowanie - do wglądu postanowienie sądu.
·         Wymeldować można się przez zameldowanie w nowym miejscu pobytu z równoczesnym wymeldowaniem
z poprzedniego.
·         Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
·         Uiszczenie opłaty skarbowej należy dokonać w kasie urzędu (parter, pokój nr 2) bądź przelewem na konto Urzędu.  Nr rachunku bankowego ING Bank Śląski O/Będzin 07 1050 1227 1000 0008 0157 0219.
 
Modyfikacja: Grażyna Truszkiewicz, Magdalena Ciuk

 



Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Za treść odpowiada: Grażyna Truszkiewicz
Osoba, która wprowadziła dane: Adrian Matusiak
Data wytworzenia informacji: 2005-11-23
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-11-23
Data ostatniej aktualizacji: 2015-07-07 12:37

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwajacy ponad 3 miesiące
 Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące
 Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące na wniosek strony w trybie administracyjnym
 Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
 Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące na wniosek strony w trybie administracyjnym
 Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców
 Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 6 miesięcy
 Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
 Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców
wersja do druku drukuj
top