UCHWAŁA Nr XVIII/79/2007
Rady Miasta Wojkowice
z dnia 17 grudnia 2007r.
w sprawie: budżetu Miasta Wojkowice na rok 2008.
Na podstawie: art.18 ust. 2 pkt 4, art. 51, 57 i 58 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r., nr 142, poz. 1591, z 2002r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; z 2006r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007r,. Nr 48, poz. 327), art. 3 i 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2003r., Nr 203, poz. 1966), art.165, art. 184, art. 188 ustęp 2 i art. 195 ustęp 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r., nr 249, poz. 2104, Dz. U. z 2006, nr 45, poz. 319, nr 104, poz. 708, nr 170, poz. 1217, nr 187, poz. 1381, nr 249, poz. 1832, Dz. U. z 2007r., nr 82, poz. 560, nr 88, poz. 587, nr 115, poz. 791, nr 140, poz. 984), uchwala się, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu Miasta w wysokości: 16.428.625 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2, na które składają się:
- dochody własne – 10.887.154 zł, w tym m.in.
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – 95.000zł,
- dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zleconych – 1.925.558 zł,
- dotacje z budżetu państwa na realizację zadań własnych – 154.656 zł,
- dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego na realizację zadań powierzonych na podstawie porozumień - 13.672 zł oraz
- subwencja ogólna z budżetu państwa – 3.447.585 zł, obejmująca:
- część oświatową – 2.696.700 zł oraz
- część wyrównawczą – 750.885 zł.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu Miasta w wysokości: 21.316.905 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3, w tym:
- wydatki bieżące – 15.580.105 zł, obejmujące:
- wynagrodzenia i pochodne – 6.716.236 zł,
- wydatki na obsługę długu – 83.000 zł,
- pozostałe wydatki bieżące – 8.763.869 zł,
- wydatki majątkowe – 5.736.800 zł.
§ 3
Ustala się deficyt budżetu Miasta w wysokości: 4.888.280 zł.
§ 4
Ustala się rozchody budżetu Miasta w wysokości: 635.720 zł, obejmujące spłatę kredytu w Banku Ochrony Środowiska S.A. i pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
§ 5
Ustala się przychody budżetu Miasta w wysokości: 5.524.000 zł, na które składają się:
- wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu – 1.500.000 zł i
- pożyczki zaciągnięte na rynku krajowym – 4.024.000 zł.
§ 6
1. Wolne środki (nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu) przeznacza się na spłatę zobowiązań, o których mowa w § 4 uchwały (635.720 zł) oraz na pokrycie części deficytu budżetu, o którym mowa w § 3 uchwały (864.280 zł).
2. Pożyczki zaciągnięte na rynku krajowym przeznacza się w całości na pokrycie pozostałej części deficytu budżetu, o którym mowa w § 3 uchwały.
§ 7
1. Wprowadza się do budżetu Miasta dotacje celowe z budżetu państwa, przeznaczone na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w wysokości: 1.925.558 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2. Wprowadza się do budżetu Miasta dotacje celowe z budżetu państwa, przeznaczone na realizację bieżących zadań własnych w wysokości: 154.656 zł.
3. Wprowadza się do budżetu Miasta dotacje celowe ustalone na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości: 13.672 zł.
§ 8
Ustala się dochody budżetu państwa realizowane przez Gminę w wysokości: 28.800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 9
1. Tworzy się rezerwę ogólną na wydatki nieprzewidziane w wysokości: 80.000 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na wydatki remontowe w wysokości: 196.700 zł.
§ 10
Zatwierdza się zestawienie dochodów i wydatków Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
- dokonywania zmian w planie wydatków, poprzez przeniesienia między rozdziałami,
- lokowania wolnych środków budżetowych w wybranych bankach,
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w następnym roku (2008) jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania Gminy i których termin zapłaty upływa w 2009r., na łączną kwotę – 1.000.000 zł,
- samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty – 1.000.000 zł.
§ 13
1. Uzyskane przez gminne jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonane w tym samym roku budżetowym, przyjmowane są na subkonto wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.
2. Uzyskane przez gminne jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonane w poprzednich latach budżetowych, przyjmowane są na subkonto dochodów i podlegają odprowadzeniu na dochody budżetu gminy.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 15
Uchwała wraz z załącznikami podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz zostaje wywieszona na tablicach obwieszczeń w Urzędzie Miasta.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2008 roku.
|