rozstrzygnięty
--------------------------------------
PL-Wojkowice: Roboty budowlane
2011/S 115-189966
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Wojkowice
ul. Jana III Sobieskiego 290A
Kontaktowy: Jednostka Realizująca Projekt / Inwestycje, Remonty, Drogi
Do wiadomości: Marta Margiel, Damian Borzęcki, Piotr Lipiński
42-580 Wojkowice
POLSKA
Tel. +48 327695066-41/327695066-26
E-mail: jrp@wojkowice.pl
Faks +48 327695066-40
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej http://www.wojkowice.pl http://www.kanalizacja.wojkowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Roboty budowlane w ramach projektu „Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej na terenie Miasta Wojkowice - Etap I oraz budowa sieci wodociągowej”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Gmina Wojkowice.
Kod NUTS PL22A
II.1.3)Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej sanitarnej i deszczowej oraz budowa sieci wodociągowej na terenie miasta Wojkowice w ulicach: Fabryczna, Nowa, Pułaskiego, Sobieskiego, Plaka, Maszyńsko, Akacjowa, Kossaka, Kosynierów.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45000000, 45100000, 45110000, 45111000, 45111200, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100, 45231110, 45231112, 45231300, 45233000, 45233200, 45233220, 45233222, 45233223
II.1.7)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Tak
II.1.8)Podział na części
Tak
oferty należy składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
II.1.9)Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie:
Kanalizacji sanitarnej: układ I w ulicach: Fabryczna – Nowa - Pułaskiego – Sobieskiego - Plaka
— kolektor - rury PVC Dz 200mm - 3 773,1 mb,
— kolektor - rury PE Dz 200mm - 78,6 mb,
— odejścia - rury PVC Dz 200mm - 443,5 mb,
— odejścia - rury PE Dz 200mm - 34,5 mb razem: 4 329,7 mb,
— studnie PE, PP Ø600mm - 71 szt,
— studnie PE, PP Ø1000mm - 44 szt,
— Studnie żelbetowe Ø1000mm - 14 szt układ II w ulicach: Maszyńsko – Akacjowa – Kossaka – Kosynierów,
— kolektor - rury PVC Dz 250mm - 1 298,3 mb,
— kolektor - rury PVC Dz 200mm - 162,9 mb,
— odejścia - rury PVC Dz 200mm - 323,0 mb razem: 1 784,2 mb,
— studnie PE, PP Ø600mm - 45 szt,
— studnie PE, PP Ø1000mm - 20 szt.
Ogółem: 6113,9 mb.
Kanalizacji deszczowej: układ I w ulicy Fabrycznej
— kolektor - rury PVC Dz 250mm - 7,7 mb,
— kolektor - rury PVC Dz 315mm - 918,2 mb,
— kolektor - rury PE SPIRO Dn 600mm - 20,4 mb,
— wpusty - rury PVC Dz 200mm - 120,0 mb razem: 1 066,3 mb,
— studnie PE, PP Ø600mm - 12 szt,
— studnie PE, PP Ø1000mm - 8 szt. układ II w ulicach: Maszyńsko – Akacjowa – Kossaka – Pułaskiego – Sobieskiego - Plaka,
— kolektor - rury PVC Dz 315mm - 631,1 mb,
— kolektor - rury PVC Dz 400mm - 905,1 mb,
— kolektor - rury PVC Dz 500mm - 94,4 mb,
— kolektor - rury PE SPIRO Dn600mm - 293,9 mb,
— kolektor -rury PE SPIRO Dn800mm - 1 277,3 mb,
— wpusty -rury PVC Dz 200mm - 439,0 mb razem: 3640,8 mb,
— studnie PE, PP Ø600mm - 15 szt,
— studnie PE, PP Ø1000mm - 40 szt,
— studnie PE, PP Ø1200mm - 34 szt.
Ogółem: 4707,1 mb.
Sieci wodociągowej:
— rodzaj sieci: sieć wodociągowa wody pitnej,
— materiał: rury PE-HD (PE-100) SDR11,
— średnice: Dz 50x4,6mm L= 402,8mb.
Dz 63x5,8mm L= 191,5mb.
Dz 90x8,2mm L= 66,0mb.
Dz110x10,0mm L= 1720,8mb.
Dz125x11,4mm L= 1147,6mb.
Dz160x14,6mm L= 758,6mb.
Dz200x18,2mm L= 493,9mb.
Projekt budowy kanalizacji sanitarnej o łącznej długości 6113,9 mb i kanalizacji deszczowej o łącznej długości 4707,1 mb oraz sieci wodociągowej o łącznej długości 4781,2 mb został podzielony na 3 zadania.
Zadanie 1.
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Maszyńsko, Akacjowa, Kossaka, Kosynierów. Sieć wodociągowa w ulicach: Maszyńsko, Akacjowa, Kossaka, Kosynierów, Pułaskiego, Nowa.
— kanalizacja sanitarna: od istniejącej studni K 9 (pompownia Jaworznik) do studni Nr II S 57 o długości 1 784 mb,
— kanalizacja deszczowa - od istniejącej komory kraty (pompownia Jaworznik) do studni II D 35 o długości 1 659 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 1.1 do punktu WO 1.69 o długości 1 956 mb.
Zadanie 2.
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Pułaskiego, Sobieskiego, Plaka. Sieć wodociągowa w ulicach: Sobieskiego, Plaka.
— kanalizacja sanitarna:
— od studni I S 57 do studni Nr I S 98,
— od studni I S 61 do studni I S61.22,
— od studni I S 64 do studni I S 64.4 o łącznej długości 2 093 mb,
— kanalizacja deszczowa:
— od studni II D 35 do studni II D 67,
— od studni II D 42 do studni II D42.10,
— od studni II D 44 do studni II D 44.4 o łącznej długości 1 978 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 3.1 do punktu WO3.67 o długości 1 792,9 mb.
Zadanie 3.
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Fabryczna, Nowa. Sieć wodociągowa w ulicy Fabrycznej.
— kanalizacja sanitarna: od istniejącej studni K 116 do studni Nr I S 57 o długości 2 236 mb,
— kanalizacja deszczowa: od istniejącej komory kanalizacji deszczowej (ul. Fabryczna) do studni I D 20 o długości 1 066 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 2.1 do punktu WO 2.19 o długości 1 033,3 mb.
II.2.2)Opcje
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w miesiącach: 15 (od udzielenia zamówienia):
INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI
CZĘŚĆ NR 1 NAZWA Zadanie nr 1
1)KRÓTKI OPIS
Budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej sanitarnej i deszczowej oraz budowa sieci wodociągowej na terenie miasta Wojkowice.
2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45000000, 45100000, 45110000, 45111000, 45111200, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100, 45231110, 45231112, 45231300, 45233000, 45233200, 45233220, 45233222, 45233223
3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Maszyńsko, Akacjowa, Kossaka, Kosynierów. Sieć wodociągowa w ulicach: Maszyńsko, Akacjowa, Kossaka, Kosynierów, Pułaskiego, Nowa.
— kanalizacja sanitarna: od istniejącej studni K 9 (pompownia Jaworznik) do studni Nr II S 57 o długości 1 784 mb,
— kanalizacja deszczowa - od istniejącej komory kraty (pompownia Jaworznik) do studni II D 35 o długości 1 659 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 1.1 do punktu WO 1.69 o długości 1 956 mb.
4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA
Okres w miesiącach: 12 (od udzielenia zamówienia)
5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR 2 NAZWA Zadanie nr 2
1)KRÓTKI OPIS
Budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej sanitarnej i deszczowej oraz budowa sieci wodociągowej na terenie miasta Wojkowice.
2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45000000, 45100000, 45110000, 45111000, 45111200, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100, 45231110, 45231112, 45231300, 45233000, 45233200, 45233220, 45233222, 45233223
3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Pułaskiego, Sobieskiego, Plaka. Sieć wodociągowa w ulicach: Sobieskiego, Plaka.
— kanalizacja sanitarna:
— od studni I S 57 do studni Nr I S 98,
— od studni I S 61 do studni I S61.22,
— od studni I S 64 do studni I S 64.4 o łącznej długości 2 093 mb,
— kanalizacja deszczowa:
— od studni II D 35 do studni II D 67,
— od studni II D 42 do studni II D42.10,
— od studni II D 44 do studni II D 44.4 o łącznej długości 1 978 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 3.1 do punktu WO3.67 o długości 1 792,9 mb.
4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA
Okres w miesiącach: 14 (od udzielenia zamówienia)
5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR 3 NAZWA Zadanie nr 3
1)KRÓTKI OPIS
Budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej sanitarnej i deszczowej oraz budowa sieci wodociągowej na terenie miasta Wojkowice.
2)WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
45000000, 45100000, 45110000, 45111000, 45111200, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100, 45231110, 45231112, 45231300, 45233000, 45233200, 45233220, 45233222, 45233223
3)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES
Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach: Fabryczna, Nowa. Sieć wodociągowa w ulicy Fabrycznej.
— kanalizacja sanitarna: od istniejącej studni K 116 do studni Nr I S 57 o długości 2 236 mb,
— kanalizacja deszczowa: od istniejącej komory kanalizacji deszczowej (ul. Fabryczna) do studni I D 20 o długości 1 066 mb,
— sieć wodociągowa: od punktu WO 2.1 do punktu WO 2.19 o długości 1 033,3 mb.
4)WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA
Rozpoczęcie 1.4.2012. Zakończenie 15.11.2012
5)INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje
Każda oferta (oferta częściowa) na wybraną część przedmiotu zamówienia (zadanie) musi być zabezpieczona wadium w następujących wysokościach:
— dla zadania nr 1 wartość wadium wynosi – 40 000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy zł),
— dla zadania nr 2 wartość wadium wynosi – 60 000 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy zł),
— dla zadania nr 3 wartość wadium wynosi – 30 000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy zł).
Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie złożenie gwarancji zapłaty wadium, wystawionej na rzecz jednego konsorcjanta, jest wystarczającym zabezpieczeniem oferty konsorcjum.
III.1.2)Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
Wynagrodzeniem Wykonawcy za roboty stanowiące przedmiot zamówienia jest wynagrodzenie ryczałtowe do którego naliczony zostanie podatek VAT według obowiązującej stawki.
Termin płatności - Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne wykonawcy w terminie 60 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionego rachunku lub faktury do siedziby Zamawiającego. W przypadku, gdy Zamawiający wyrazi zgodę na zawarcie umowy z podwykonawca o której mowa w art. 6471 § 2 KC. Faktury Wykonawcy za roboty wykonane przez podwykonawcę będą płatne po otrzymaniu oświadczenia podwykonawcy, że otrzymał wynagrodzenie za roboty objęte fakturą wykonawcy.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także Wykonawcy występujący wspólnie, (np. spółka cywilna, konsorcjum) o ile nie podlegają wykluczeniu z postępowania z powodów, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy oraz o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz w ogłoszeniu i SIWZ.
III.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie
III.2)WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki wymagane przez Zamawiającego:
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Oświadczenia oraz dokumenty jakie należy przedłożyć w ofercie w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy:
a) oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 2 u.Pzp,
c) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
d) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
e) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 u.Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
f) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 u.Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium.
a) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby o których mowa w art. 24 ust.1 pkt. 5 – 8 u.Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 5-8 u.Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób).
b) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
— składa również zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
c) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 niniejszego ustępu, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
e) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że spełnia warunki udziału w postępowaniu (nie podlega wykluczeniu) i jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym.
Uwaga: w przypadku spółek cywilnych do oferty należy załączyć dwa typy zaświadczeń z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami: osobno dla wspólników w zakresie podatku dochodowego osobno jako spółka w zakresie podatku VAT. Natomiast jednostką zobowiązaną do opłacania składek na ubezpieczenie społeczne jest spółka cywilna w związku z czym w tym przypadku należy przedstawić zaświadczenie z ZUS wystawione tylko na spółkę cywilną.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwa udzielają upełnomocnieni przedstawiciele wszystkich pozostałych przedsiębiorców. Niniejsze pełnomocnictwo załącza się do oferty. Pełnomocnictwo winno mieć formę oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem występującym jako reprezentant wykonawców.
2) Przepisy u.Pzp dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w ust. 6 pkt. 1 i 2 winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. W ofercie musi być przedmiotowe oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną - jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie. Oceniany będzie łączny potencjał wykonawców tj. techniczny, kadrowy, łączne kwalifikacje i doświadczenie oraz ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Wymóg wykazania się właściwym doświadczeniem w postaci przedstawienia co najmniej trzech robót w każdej części zamówienia winien być spełniony przez jednego członka konsorcjum w całości bądź przez dwóch i więcej konsorcjantów wspólnie poprzez wykazanie po jednym wykonanym zadaniu o odpowiednim zakresie i wartości. Nie będzie stanowiło spełnienia warunku wykazanie się przez wszystkich członków konsorcjum realizacją robót o różnych zakresach i mniejszych wartościach, gdyż wartość robót nie podlega sumowaniu, a zakres robót łączeniu.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w stosunku do żadnego z konsorcjantów nie mogą zachodzić przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 24 u.p.z.p. Oznacza to, że każdy z wykonawców z osobna musi spełniać warunek z przepisu art. 24 u.p.z. p tj. nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
5) Odnośnie wymaganych dokumentów określonych w pkt. 6 ust. 3 ppkt b)-f) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich, a w przypadku oświadczenia określonego w ppkt a) musi być przedmiotowe oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W zakresie zadania 1
Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 PLN (jeden milion złotych).
W zakresie zadania 2.
Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 500 000,00 PLN (jeden milion pięćset tysięcy złotych).
W zakresie zadania 3.
Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 PLN (jeden milion złotych).
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na wszystkie trzy części zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia jednej polisy na kwotę 3 500 000 PLN.
2. W zakresie zadania 1.
Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie minimum 1 000 000,00 PLN (jeden milion złotych).
W zakresie zadania 2.
Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie minimum 3 000 000,00 PLN (trzy miliony złotych).
W zakresie zadania 3.
Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie minimum 1 000 000,00 PLN (jeden milion złotych).
3. W zakresie zadania 1
Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich 2 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży, w kwocie co najmniej 3 000 000,00 PLN (trzy miliony netto).
W zakresie zadania 2.
Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich 2 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży, w kwocie co najmniej 5 000 000,00 PLN (pięć milionów netto).
W zakresie zadania 3.
Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich 2 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży, w kwocie co najmniej 3 000 000,00 PLN (trzy miliony netto).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie, odpowiednio:
— Polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia,
— Informacji banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
— sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności — za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — za ten okres.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
— Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwoty i z tytułu wymaganego przez Zamawiającego,
— Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie wymaganej przez Zamawiającego,
— Osiągnął w podanych okresie średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w kwocie wymaganej przez Zamawiającego.
III.2.3)Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
a) Odnośnie posiadania wiedzy i doświadczenia:
W zakresie zadania 1.
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w realizacji inwestycji, polegających na: budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej bądź sieci wodociągowej.
Wykonawca wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie:
— kanalizacji sanitarnej o długości minimalnej 1000 mb i o wartości minimalnej 750 000 brutto PLN brutto (siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł brutto) lub,
— kanalizacji deszczowej o długości minimalnej 1000 mb i o wartości minimalnej 750 000 PLN brutto lub (siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł brutto),
— sieci wodociągowej o długości minimalnej 1000 mb i wartości min. 500 000 PLN brutto (pięćset tysięcy złotych brutto).
W zakresie zadania 2.
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w realizacji inwestycji, polegających na: budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej oraz sieci wodociągowej.
Wykonawca wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie:
— kanalizacji sanitarnej o długości minimalnej 1 900 mb i o wartości minimalnej 1 000 000 brutto PLN brutto (milion zł brutto) lub,
— kanalizacji deszczowej o długości minimalnej 1 900 mb i o wartości minimalnej 1 000 000 PLN brutto (milion zł brutto) oraz,
— sieci wodociągowej o długości minimalnej 1 700 mb i wartości min. 700 000 PLN brutto (siedemset tysięcy zł brutto).
W zakresie zadania 3.
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w realizacji inwestycji, polegających na: budowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej bądź sieci wodociągowej.
Wykonawca wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie:
— kanalizacji sanitarnej o długości minimalnej 1 000 mb i o wartości minimalnej 750 000 brutto PLN brutto (siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł brutto) lub,
— kanalizacji deszczowej o długości minimalnej 1 000 mb i o wartości minimalnej 750 000 PLN brutto lub (siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł brutto),
— sieci wodociągowej o długości minimalnej 1 000 mb i wartości min. 500 000 PLN brutto (pięćset tysięcy złotych brutto).
Przez wykonanie należy rozumieć, co najmniej doprowadzenie do otrzymania przez Wykonawcę Świadectwa Przyjęcia lub protokołu odbioru robót.
Ocena spełnienia warunków odbędzie się na podstawie wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie oraz dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Informacje o doświadczeniu w tym zakresie powinny zostać wskazane w formularzu, stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.
Warunki zostaną spełnione, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane o parametrach i wartościach wymaganych przez Zamawiającego.
b) Odnośnie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj. dysponowanie odpowiednim sprzętem, wyposażeniem i urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia:
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Niemniej jednak potencjał techniczny Wykonawcy powinien być adekwatny do zakresu robót określonego w SIWZ.
c) Odnośnie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalnościach:
Kierownik Budowy.
Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych lub uprawnienia równoważne do powyższych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
Doświadczenie zawodowe: doświadczenie w pracy na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co najmniej jednego przedsięwzięcia inwestycyjnego polegającego na budowie kanalizacji sanitarnej o długości minimum 1 000 mb lub deszczowej o długości minimum 1 000 mb i sieci wodociągowej o długości minimum 1 000 mb.
Kierownik Robót Drogowych.
Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Doświadczenie zawodowe: doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy lub Kierownika Robót Drogowych przy co najmniej jednej inwestycji przy budowie lub przebudowie co najmniej 1 000 mb drogi.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych oraz kwalifikacji i doświadczenia.
Możliwe jest wykonywanie wyżej wymienionych funkcji przez obcokrajowców pod warunkiem posiadania przez nich odpowiednich analogicznych kwalifikacji i uprawnień, zdobytych poza granicami Polski.
Zgodnie z art. 26 ust 2b) i 2c) u.Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez Zamawiającego, dozwolone jest przedstawienie innego dokumentu, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia Wykonawcy o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz dokumentów potwierdzających możliwość wykonywania praktyki zawodowej przez wskazane w oświadczeniu osoby (uprawnienia zawodowe tych osób i aktualne zaświadczenia o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego pod warunkiem, że obowiązek taki wynika z zapisów innych aktów prawnych). Formularz oświadczenia określa załącznik nr 5 do SIWZ. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane i doświadczenie, wymaganymi przez Zamawiającego.
III.2.4)Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1)Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
III.3.2)Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
JRP.271.4.2011
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3)Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 4.8.2011 - 10:00
Dokumenty odpłatne
podać cenę 300,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Wojkowice ul. Jana III Sobieskiego 290A,42-580 pok. 1, osobiście (lub za pośrednictwem poczty) na pisemny wniosek, po dokonaniu opłaty w kasie urzędu lub wpłacie kwoty na konto bankowe Zamawiającego.
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
4.8.2011 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 4.8.2011 - 10:30
Miejsce
Urząd Miasta Wojkowice, ul. Jana III Sobieskiego 290A, 42-580 Wojkowice, pok. 25.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Nie
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: W zakresie budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej umowa realizowana jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
VI.3)INFORMACJE DODATKOWE
Wykaz oświadczeń i dokumentów wymagany od Wykonawcy.
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w punkcie XVI SIWZ, oraz na warunkach określonych w specyfikacji:
a) Ofertę na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 specyfikacji.
b) Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu
c) Wykaz robót budowlanych.
d) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
e) Sprawozdanie finansowe.
f) Stosowną informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej.
g) Opłaconą polisę.
h) Dokument potwierdzający uprawnienie osoby (osób) do złożenia oferty – w przypadku gdy prawo to nie wynika z innego dokumentu.
i) Dokument potwierdzający wniesienie wadium.
j) Oświadczenie o akceptacji wzoru umowy.
k) Kosztorysy ofertowe.
l) Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia.
ł) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 2 u.Pzp.
m) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
n) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
o) Aktualną informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
p) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 u. Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga wykazania za pomocą dokumentów określonych w ust. 1 ppkt. l)-p), iż nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust 1 ustawy.
3. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w ust. 1 ppkt. f) odnośnie posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej, dotyczącej tych podmiotów.
VI.4)PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Faks +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: — Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
— Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej,
— Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Faks +48 224587800
VI.5)DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:15.6.2011
zał. nr 7- Dokumentacja projektowa
zał. nr 8 STWIORB
zał. nr 9 - przedmiary
|