logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Karty usług / Zezwolenia i licencje / Organizacja imprez masowych
1.

Tryb i zasady organizowania imprez masowych na terenie Gminy Wojkowice

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Wojkowice
 ul. Jana III Sobieskiego 290a 42-580 Wojkowice
 tel.: +48 (32) 769-50-66  fax: +48 (32) 769-50-73, e-mail: umw@wojkowice.pl
czynny: poniedziałek 700 do 1700, wtorek – czwartek 700 do 1500 piątek 700 do 1300
Nr
WSO -25
Nazwa sprawy - Tryb i zasady organizowania imprez masowych
na terenie Gminy Wojkowice
I.       Wymagane wnioski
Formularzu wniosku stanowiący załącznik do nin. karty usługi dostępny w Punkcie Obsługi
Do wniosku dołącza się:
·          graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
·          terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
·          informację o :
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
·          osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
·          informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
·          informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk, a w szczególności zachowanie osób uczestniczących w imprezie masowej,
·          niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej, organizator dołącza do wniosku opinie komendanta policji i komendanta państwowej straży pożarnej, dyrektora pogotowia ratunkowego i powiatowego inspektora sanitarnego oraz instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (opinie zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania).
2. W przypadku gdy właściciel, posiadacz, użytkownik obiektu lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu, organizator do wniosku dołącza ważne opinie komendanta państwowej straży pożarnej i powiatowego inspektora sanitarnego.
3. Burmistrz Miasta może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
a. kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.4));
b. dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1 Ustawy;
c. pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
III.Dokumenty do wglądu
brak
IV.   Opłaty
Opłata skarbowa w sprawie o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł. Opłatę tę należy wnieść na rachunek bankowy urzędu gminy albo w kasie urzędu. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy dołączyć wniosku.
V.      Termin załatwienia sprawy
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest zobowiązany wystąpić do Burmistrza Miasta Wojkowic z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
VI.   Miejsce i sposób załatwienia sprawy
Wnioski należy składać w kancelarii Urzędu Miasta Wojkowice - Punkt Informacyjny (parter),
ul. Jana III Sobieskiego 290A pok. 11
Rozstrzygnięcia w sprawach o wydanie zezwolenia zapada w formie decyzji administracyjnej.
Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
VII.  Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich 
Pokój Nr 8 – Iwona Rebeś
Telefon bezpośredni – 769 64 89 wew. 28
VIII.  Tryb odwoławczy
Od decyzji burmistrza dotyczącej przeprowadzenia imprezy masowej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach w terminie 14 dni od daty doręczenia. Odwołanie należy wnieść za pośrednictwem organu wydającego zezwolenie. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
IX.   Opłaty za odwołanie
brak
X. Podstawa Prawna :
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 62, poz. 504);
Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.);  
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).
Uwagi:
Impreza masowa to:
1) impreza masowa artystyczno – rozrywkowa, tj. impreza o charakterze artystycznym lub rozrywkowym, która ma się odbyć:
a) na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1.000,
b) w hali sportowej lub w innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, w których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 500;
2) masowa impreza sportowa, w tym mecz piłki nożnej, tj. impreza mająca na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, organizowana na:
a) stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1.000, a w przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy masowej - nie mniej niż 300,          
b) terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1.000;
Nie są imprezami masowymi imprezy:
a) organizowane w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach,
b) organizowane w szkołach i placówkach oświatowych przez zarządzających tymi szkołami i placówkami,
c) organizowane w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,
d) sportowe organizowane dla sportowców niepełnosprawnych,
e) sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostępnym i nieodpłatnym, organizowanych na terenie otwartym,
f) zamknięte organizowane przez pracodawców dla ich pracowników
- jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć;
Organizator imprezy masowej - to osoba prawna, fizyczna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, przeprowadzająca imprezę masową.
Zabezpieczenie imprezy masowej - to ogół skoordynowanych przedsięwzięć podejmowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z imprezą masową przez organizatora imprezy, burmistrza, starostę, wojewodę Policję, Państwową Straż Pożarną i inne jednostki organizacyjne ochrony przeciwpożarowej, służbę zdrowia, a w razie potrzeby przez inne właściwe służby i organy.
Regulamin obiektu (terenu) . to przepisy wydane przez właściciela, posiadacza, użytkownika lub zarządzającego obiektem lub terenem, zawierające zasady wstępu na teren lub obiekt, w tym osób małoletnich, zasady zachowania się osób obecnych w obiekcie lub na terenie i korzystania przez nie z obiektu lub terenu oraz ze znajdujących się tam urządzeń, a także określające miejsca nieprzeznaczone dla publiczności.
Teren zamknięty - to teren zamknięty w rozumieniu przepisów prawa budowlanego oraz   teren   będący   w   trwałym   zarządzie jednostek podległych, podporządkowanych   lub nadzorowanych   przez   Ministra   Obrony Narodowej, Ministra   Sprawiedliwości   oraz ministrów właściwych: do spraw wewnętrznych, do   spraw oświaty i wychowania, do spraw szkolnictwa wyższego oraz do spraw kultury fizycznej i sportu.
Organizator imprezy masowej jest obowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa osobom obecnym na imprezie oraz porządku podczas trwania imprezy. Organizator imprezy zapewnia:
·          spełnienie wymogów określonych w przepisach prawa, w szczególności w przepisach prawa budowlanego, w przepisach sanitarnych i przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej,
·          służbę porządkową i informacyjną odpowiednio przeszkoloną i wyposażoną,
·          pomoc medyczną oraz zaplecze higieniczno - sanitarne,
·          wyznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz dróg umożliwiającychdojazd pojazdem służb ratowniczych i policji,
·          warunki do zorganizowania łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
·          sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne przy zabezpieczeniu działań ratowniczo - gaśniczych,
·          wydzielone pomieszczenia dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy masowej.
Organizator imprezy udostępnia uczestnikom imprezy regulamin obiektu lub regulamin imprezy masowej.
Organizator opracowuje instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
Organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym.
Osoby obecne na imprezie masowej są zobowiązane zachować się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie, a w szczególności przestrzegać postanowień regulaminów obiektu i imprezy.
Osobom obecnym na imprezie masowej zabrania się wnoszenia i posiadania w jej trakcie broni i innych nie bezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych,napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji psychotropowych. Organizator imprezy masowej jest uprawniony do utrwalenia przebiegu imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Służby porządkowe organizatora imprezy masowej, w tym pracownicy agencji ochrony osób i mienia, legitymując się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, uprawnione są do:
·          sprawdzenia i stwierdzania uprawnień osób do uczestniczenia w imprezie masowej, a w przypadku stwierdzenia braku takich uprawnień - wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej;
·          legitymowanie osób w celu ustalenia ich tożsamości,
·          przeglądanie zawartości bagaży i odzieży osób w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają przedmioty niebezpieczne lub zakazane (w tym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, napoje alkoholowe, środki odurzające lub substancje psychotropowe),
·          wydawanie poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej, a w przypadku niewykonania tych poleceń - wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej,
·          ujęcia w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla dóbr powierzonych ochronie oraz osób dopuszczających się czynów zabronionych.
Identyfikator służb porządkowych powinien zawierać następujące informacje:
·          nazwę wystawcy,
·          numer identyfikacyjny i fotografię osoby dokonującej czynności porządkowych,
·          okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy.
Czynności porządkowe powinny być wykonywane w sposób możliwie najmniej naruszający godność ludzką oraz inne dobra osobiste osoby, w stosunku do której zostały podjęte. Służby porządkowe organizatora imprezy masowej są zobowiązane nie wpuścić na imprezę masową: - osoby, wobec których zostało wydane orzeczenie zakazujące wstępu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art. 22 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz osób zobowiązanych wyrokiem sądu powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzenia imprez masowych, osób odmawiających poddania się czynnościom sprawdzającym, wykonywania przez uprawnienia służby porządkowe. Służby porządkowe maja również obowiązek usunięcia z miejsca przeprowadzenia imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej.
W przypadku gdy działania służby porządkowej, o których mowa powyżej, są nieskuteczne, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem.
Organizator imprezy masowej odpowiada za szkody obejmujące równowartość zniszczonego lub uszkodzonego mienia, które policja, Żandarmeria Wojskowa, straż gminna (miejska), Państwowa Straż Pożarna, inne jednostki ochrony przeciwpożarowej oraz służbę zdrowia poniosły w związku z działaniami w miejscu i czasie przeprowadzenia imprezy masowej. Zasada ta dotyczy imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny.
Przepisy karne : 
·          Osoba, która organizuje imprezę masową bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu albo przeprowadza ją wbrew wydanemu zakazowi podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
·          Kto organizując imprezę masową, nie zachowuje warunków bezpieczeństwa określonych w art. 6 ust. 1 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych.
·          Kto, będąc do tego zobowiązany, nie przekazuje informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej albo przekazuje informację nieprawdziwą w tym zakresie, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2.000 zł.
·          Kto nie wykonuje polecenia porządkowego, wydanego na podstawie ustawy lub regulaminu imprezy masowejlub regulaminu obiektu (terenu) przez służby porządkowe, podlega karze grzywny nie niższej niż 2.000 zł. Tej samej karze podlega, kto w czasie trwania imprezy masowej przebywa w miejscu nieprzeznaczonym dla publiczności.
·          Kto nie wykonuje polecenia wydanego przez Policję lub Żandarmerię Wojskową, w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej, podlega karze grzywny nie niższej niż 2.000 zł.
·          Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej broń, inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne lub materiały pożarowo niebezpieczne, podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
·          Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej napoje alkoholowe, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 2.000 zł.


Załączniki: Rozmiar:
49.000 KB

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Za treść odpowiada: Iwona Rebeś
Osoba, która wprowadziła dane: Anna Jaworecka
Data wytworzenia informacji: 2010-12-17
Data udostępnienia informacji w BIP: 2010-12-17
Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-14 09:23

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
 Zezwolenie na czasowe zajęcie pasa drogowego
 Zezwolenie na wykonanie zjazdu z drogi gminnej
 Zezwolenie na umieszczenie reklamy na działce gminy
 Zezwolenie na usunięcie drzewa i krzewów
 Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania bezodpływowych zbiorników
 Zezwolenie na utrzymywanie psa rasy agresywnej
 Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką
 Organizacja imprez masowych
 Organizacja imprez niemasowych, artystycznych i rozrywkowych
wersja do druku drukuj
top