- 
    
Przygotowanie założeń projektu budżetu Miasta wraz z objaśnieniami oraz innymi materiałami towarzyszącymi projektowi zgodnie z uchwałą Rady Miasta
     
    - 
    
Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta z zakresu budżetu, gospodarki finansowej i podatków
     
    - 
    
Prowadzenie gospodarki finansowej Miasta oraz rachunkowości jednostki
     
    - 
    
Opracowanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu Miasta
     
    - 
    
Kontrola wykorzystania środków przekazanych z budżetu Miasta na realizację zadań innym podmiotom
     
    - 
    
Zapewnienie wewnętrznej kontroli operacji gospodarczych
     
    - 
    
Nadzór nad sporządzaniem projektów budżetów jednostek organizacyjnych oraz kontrola planów finansowych tych jednostek pod względem zgodności z uchwalonym budżetem.
     
    - 
    
Opracowywanie harmonogramów realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta
     
    - 
    
Zapewnienie terminowego ściągania należności, dochodzenia roszczeń oraz spłaty zobowiązań
     
    - 
    
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej
     
    - 
    
 Dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych oraz informowanie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty
     
    - 
    
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
     
    - 
    
Opracowywanie przepisów wewnętrznych w zakresie gospodarki finansowej
     
    - 
    
Organizacja i kontrola obiegu dokumentów finansowych
     
    - 
    
Współpraca z bankami i innymi instytucjami finansowymi w zakresie gospodarki finansowej Miasta w tym inicjowanie wszelkich działań zmierzających do pozyskania środków finansowych
     
    - 
    
Nadzór finansowy nad funkcjonowaniem gminnych jednostek organizacyjnych