-
Przygotowanie założeń projektu budżetu Miasta wraz z objaśnieniami oraz innymi materiałami towarzyszącymi projektowi zgodnie z uchwałą Rady Miasta
-
Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta z zakresu budżetu, gospodarki finansowej i podatków
-
Prowadzenie gospodarki finansowej Miasta oraz rachunkowości jednostki
-
Opracowanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu Miasta
-
Kontrola wykorzystania środków przekazanych z budżetu Miasta na realizację zadań innym podmiotom
-
Zapewnienie wewnętrznej kontroli operacji gospodarczych
-
Nadzór nad sporządzaniem projektów budżetów jednostek organizacyjnych oraz kontrola planów finansowych tych jednostek pod względem zgodności z uchwalonym budżetem.
-
Opracowywanie harmonogramów realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta
-
Zapewnienie terminowego ściągania należności, dochodzenia roszczeń oraz spłaty zobowiązań
-
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej
-
Dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych oraz informowanie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty
-
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
-
Opracowywanie przepisów wewnętrznych w zakresie gospodarki finansowej
-
Organizacja i kontrola obiegu dokumentów finansowych
-
Współpraca z bankami i innymi instytucjami finansowymi w zakresie gospodarki finansowej Miasta w tym inicjowanie wszelkich działań zmierzających do pozyskania środków finansowych
-
Nadzór finansowy nad funkcjonowaniem gminnych jednostek organizacyjnych