Wojkowice: Rozbiórka obiektów zaplecza basenu wraz z rozbiórką urządzeń i zasypaniem niecki basenu.
Numer ogłoszenia: 138264 - 2015; data zamieszczenia: 09.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wojkowice , ul. Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice, woj. śląskie, tel. 32 7695066 w. 11, 15, faks 32 7695073.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbiórka obiektów zaplecza basenu wraz z rozbiórką urządzeń i zasypaniem niecki basenu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty wyburzeniowe obiektów zaplecza basenu wraz z rozbiórką urządzeń i zasypaniem niecki basenu oraz uporządkowaniem terenu po rozbiórce. Obiekty zlokalizowane są przy ul. Kusocińskiego 1 w Wojkowicach, na działkach o numerach: 1551/3; 609/4 stanowiących własność Gminy Wojkowice.
Dane o obiektach przeznaczonych do rozbiórki:
1) Powierzchnia zabudowy: a) Zaplecza basenu ok. 800 m2, b) Basenu ok. 1 250 m2,
2) Powierzchnia użytkowa a) Zaplecza basenu ok. 1 600 m2, b) Basenu ok. 1 250 m2,
3) Kubatura a) Zaplecza basenu ok. 5 600 m3, b) Basenu ok. 1 875 m3,
4) Wysokość: a) Zaplecza basenu ok. 7,00 m 5),
Odległość od granicy działki powyżej 15 m.
Przedmiot zamówienia został opisany w dokumentacji technicznej wymaganej do zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę - zgłoszenie robót budowlanych (roboty rozbiórkowe) wydane przez Starostwo Powiatowe w Będzinie Nr sprawy WA-Woj.6743.0030.2013.SD - załącznik nr 10 do SIWZ. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia składa się dokumentacja techniczna (załącznik nr 8 do SIWZ) oraz przedmiar robót (załącznik nr 9 do SIWZ). Zamawiający dołączył do SIWZ przedmiar robót, który może posłużyć wyłącznie jako materiał pomocniczy służący do wyceny wynagrodzenia ryczałtowego, robót objętych przedmiotem zamówienia. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. Zamawiający uznaje, że każdy wykonawca przeanalizuje zakres robót do wykonania wynikający z opisu przedmiotu zamówienia oraz wizji terenowej
i własnego doświadczenia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 45.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 4 000,00 zł. (słownie: cztery tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie spółdzielczej kasy oszczednościowo-kredytowej jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w ustawie. 3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, zostanie ono uznane za skuteczne złożone do godziny 10:00 w dniu 25 czerwca 2015 r. rachunek Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium. Numer konta, na które należy wpłacać wadium w formie pieniądza: ING Bank Śląski S.A. O/Będzin 82 1050 1227 1000 0008 0157 0227 4. Oryginał dokumentu świadczącego o wniesieniu wadium w innej formie niż pieniądz należy zdeponować w kasie Urzędu Miasta Wojkowice w terminie do godziny 10:00 dnia 25 czerwca 2015 r. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie niepieniężnej winno być dołączone do oferty. 6. Wykonawca, który nie wniósł we wskazanym terminie wadium zostanie wykluczony z postępowania.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na rozbiórce obiektu budowlanego o wartości minimum 100 000,00 zł (brutto) każda.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia to jest : osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) kierownik budowy - osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
· lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1.3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin określony w pkt 1.3 SIWZ stosuje się odpowiednio.
2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.
3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 0.96
2 - Termin wykonania przedmiotu zamówienia - 0.04
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a. konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, którego wykonanie stało się konieczne na skutek okoliczności niemożliwej wcześniej do przeprowadzenia:
- z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego do zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokości kosztów,
- prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego,
b. wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy,
c. aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu materiałów lub urządzeń),
d. zmiany obowiązujących przepisów prawa, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
e. wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów;
f. wystąpienia siły wyższej;
g. nie przekazania przez Zamawiającego placu budowy w terminie określonym w umowie;
h. niezawinionego przez wykonawcę ograniczenia dostępności placu budowy w czasie realizacji robót;
i. wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności
leżących po stronie Wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczności wstrzymywania robót przez inspektorów nadzoru Zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę);
j. konieczności wykonania przez Zamawiającego korekty dokumentacji technicznej dla usunięcia wad dokumentacji.
3. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wymienionych w ustępie 2 litera do a) do j), termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany zabezpieczenia umowy (zmiana przewidziana w art. 149 ust. 1 ustawy).
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie rozszerzenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi poprzez wydłużenia terminu rękojmi oraz przedłużenia terminu udzielonej gwarancji w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez wykonawcę.
6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany podwykonawców w przypadku:
a. wprowadzenia nowego podwykonawcy,
b. rezygnacji Podwykonawcy,
c. zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców - Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe, po pisemnym zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą w terminie 5 dni od przekazania tej umowy przez wykonawcę
7. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany kierownika budowy bądź kierownika robót w przypadku:
a. śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru,
b. zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji kierownika budowy lub inspektora nadzoru. 8. W przypadku zmiany kierownika budowy, nowy kierownik budowy lub kierownik robót musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla kierownika budowy lub kierownika robót.
9. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.
10. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych:
a. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b. zmiana danych teleadresowych, zmiana osób reprezentujących Strony,
c. zmiana obciążeń publiczno-prawnych np. podatków itp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Wojkowice, ul. Jana III Sobieskiego 290a, 42-580 Wojkowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Wojkowice - parter - Kancelaria,ul. Jana III Sobieskiego 290 a, 42-580 Wojkowice.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
B U R M I S T R Z
mgr Tomasz Szczerba
|