logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Zamówienia Publiczne / Przetargi i Konkursy / Wyniki przetargów
1.

Zawiadomienie o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

WR.271.12.2014                                                                         Wojkowice, dnia 27 czerwca 2014 roku

 ZAWIADOMIENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
 
I. Zamawiający – Gmina Wojkowice na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm) zwaną dalej „ustawą”, informuję, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia na zadanie pn.: „Utrzymanie i zarządzanie cmentarzem komunalnym Gminy Wojkowice”, numer identyfikacyjny postępowania: ZP/WK.RGK/U/6/2014, Zamawiający na podstawie złożonej propozycji Komisji Przetargowej, dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez nw. Wykonawcę:
 
PRZEDSIĘBIORSTWO
Techniczno-Handlowo-Usługowe
„INTERPROMEX” Sp. z o.o.
 
Cena ofertowa: 130 626,00 zł brutto
 
Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonano zgodnie z kryteriami opisanymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Oferta ww. Wykonawcy została uznana za najkorzystniejszą    z uwagi na największą ilość uzyskanych punktów (najniższą cenę ofertową) spośród ofert nie odrzuconych, które złożyli Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu z postępowania.
W niniejszym postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:

Numer oferty
Nazwa (firma) Wykonawcy
Siedziba i adres Wykonawcy
1.
PRZEDSIĘBIORSTWO
Techniczno-Handlowo-Usługowe
„INTERPROMEX” Sp. z o.o.
 
ul. Paryska 11
42-500 Będzin
2.
Zakład Usług Komunalnych Bartłomiej Kotuła
ul. Wolności 28 a 
42-500 Będzin
3.
Agnieszka Chmielewska PHU
ul. Jana III Sobieskiego 245A/1
42-580 Wojkowice

Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert:

Numer oferty
 
Liczba punktów w kryterium cena ofertowa
Razem
1.
100
100
2.
84,29
84,29
3.
Wykluczenie z postępowania
Wykluczenie z postępowania

II. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu wykluczono Wykonawcę – Agnieszkę Chmielewską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Agnieszka Chmielewska PHU.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 23 czerwca 2014 roku Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy – Agnieszka Chmielewska PHU o uzupełnienie dokumentu – WYKAZU WYKONANYCH/WYKONYWANYCH GŁÓWNYCH USŁUG (dalej wykaz) wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie. Zamawiający wyznaczył termin złożenia dokumentu na 26 czerwca, do godziny 10:00. Wezwanie było powodowane nie przedłożeniem przez Wykonawcę dowodu na należyte wykonanie usługi, jak również nie udowodnieniem przez Wykonawcę, że posiada wiedzę i doświadczenie w utrzymaniu i zarządzaniu cmentarzem o powierzchni co najmniej 10 000 m2, tj. spełnienie warunku, o którym mowa w 10.2. SIWZ.
W dniu 26 czerwca 2014 roku do godziny 10:00 Wykonawca złożył odpowiedź na pismo Zamawiającego. W przedstawionym wykazie Wykonawca co do pierwszej pozycji wskazał, iż powierzchnia cmentarza Parafii Rzymsko-katolickiej pw. Św. Antoniego w Wojkowicach wynosi 7500 m2 (co nie spełnia warunku wiedzy i doświadczenia w części dotyczącej powierzchni utrzymywanego i zarządzanego cmentarza). Co do drugiej usługi (utrzymanie i zarządzanie cmentarzem Urzędu Miejskiego w Będzinie) Wykonawca nie przedstawił dowodów jakoby usługa ta byłą wykonywana przez niego w sposób należyty. Zamawiający ustalił także, iż w odniesieniu do drugiej usługi w wykazie w latach podanych przez Wykonawcę nie wykonywał on usługi utrzymania i zarządzania cmentarzem, na którą się powołuje. Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego od pracownika Urzędu Miejskiego w Będzinie wynika, że w latach od 2001 roku do 2012 r. cmentarz w Będzinie (o powierzchni 15 ha) był utrzymywany i zarządzany przez spółkę INTERPOMEX, a nie przez Agnieszkę Chmielewska PHU Tym samym, Wykonawca nie posiada wiedzy i doświadczenia, na które się powołuje.
Uzasadnienie prawne
Zamawiający na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy wykluczył Wykonawcę – Agnieszkę Chmielewską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Agnieszka Chmielewska PHU z postępowania o udzielenie zamówienia na zadanie pn.: „Utrzymanie i zarządzanie cmentarzem komunalnym Gminy Wojkowice”, numer identyfikacyjny postępowania: ZP/WK.RGK/U/6/2014. Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. Jednym z warunków udziału w postępowaniu postawionym przez Zamawiającego w SIWZ był warunek wiedzy i doświadczenia (10.2. SIWZ), opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku określony został przez Zamawiającego w następujący sposób:
„Wykonawca musi wykazać, iż w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał wykonał/wykonuje minimum jedną usługę polegającą na utrzymaniu i zarządzaniu cmentarzem o łącznej powierzchni min. 10 000 m2 przez okres minimum jednego roku.”
Na wykazanie spełnienia tegoż warunku Zamawiający zobowiązał Wykonawców do złożenia: „wykazu wykonanych/wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (Załącznik nr 3 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.” - 11.1.2) SIWZ.
Pierwsza z usług wskazanych w wykazie nie spełniła wymogu powierzchni cmentarza, co do którego była wykonywana usługa.
Co do drugiej w kolejności z usług powołanych w wykazie, Wykonawca nie przedłożył dowodu na należyte jej wykonanie, Zamawiający miał także uzasadnione wątpliwości co do wykonywania tejże usługi przez Wykonawcę (działalność gospodarcza Wykonawcy został rozpoczęta z dniem 1 kwietnia 2012 r., a wykonawca powoływał się na usługę wykonywaną od 1 lipca 2001 roku do 31 maja 2012 roku). Zamawiający działając na podstawie § 1 ust. 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231) zwrócił się bezpośrednio do właściwego podmiotu – Urzędu Miejskiego w Będzinie, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji. Zamawiający powziął informację o tym, iż Wykonawca nie wykonywał we wskazanym czasie usługi na, którą się powołuje.
W związku z powyższym uzasadnionym było wykluczeni Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy. Zgodnie z dyspozycja art. 24 ust. 4 ustawy ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Osoba, która odpowiada za treść: Maria Michta
Osoba, która wprowadziła dane: Anna Jaworecka
Data wytworzenia informacji: 2014-06-27
Data udostępnienia informacji w BIP: 2014-06-27
Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-27 12:47

« powrót
 
rejestr zmian publikacji »

wersja do druku drukuj
top