logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Zamówienia Publiczne / Przetargi i Konkursy / Ogłoszenia rok 2013
1.

Ogłoszenie o zamówieniu - roboty budowlane

 

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED:
target=_new>http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:159931-2013:TEXT:PL:HTML
 
PL-Wojkowice: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
2013/S 094-159931
 
Ogłoszenie o zamówieniu  Roboty budowlane
 
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Wojkowice
ul. Jana III Sobieskiego 290A
Punkt kontaktowy: Urząd Miasta Wojkowice
Osoba do kontaktów: Justyna Cieślińska-Potrawa, Damian Borzęcki
42-580 Wojkowice
POLSKA
Tel.: +48 327695066-41
E-mail: jrp@wojkowice.pl
Faks: +48 327695073
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.wojkowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
 
Budowa dwóch urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe.
 
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Wojkowice
Kod NUTS PL22A
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Opis budowy urządzeń dla wylotu do Brynicy.
Projektowana lokalizacja urządzenia na kanale dopływowym do przepompowni ścieków deszczowych z rur PVC Dz500, w trawniku i częściowo w drodze wjazdowej do pompowni. Z uwagi na stosunkowo dużą wielkość przepływu projektowany układ oczyszczania ścieków deszczowych składać się będzie z dwóch równoległych ciągów technologicznych zawierających dwukomorowy osadnik z wkładem lamelowym w drugiej komorze, pełniącym separatora zanieczyszczeń ropopochodnych. Pierwsza komora urządzenia jest osadnikiem wirowym. Jest to studnia z kręgów żelbetowych średnicy wewnętrznej 3,0 m. Druga komora zbudowana jest jako studnia żelbetowa o średnicy wewnętrznej 2,50 m. Wewnątrz umieszczony jest wkład lamelowy zatrzymujący zanieczyszczenia ropopochodne. Ciągi technologiczne poprzedzone będą studnią rozdziału strugi o średnicy wewnętrznej DN2000. Wewnątrz studni zaprojektowano wykonanie zastawek kanałowych umożliwiających odcięcie poszczególnych urządzeń np. na czas remontu. Za separatorami żelbetowa studnia łącząca średnicy DN2000 i odprowadzenie do istniejącej pompowni ścieków deszczowych. Z uwagi na zły stan techniczny zaprojektowano przebudowę istniejącego kanału pomiędzy komorą krat a komorą przed wlotem istniejącego kanału KD800 do zbiornika retencyjnego. Zaprojektowano likwidację studni i kanału przelewowego do przepompowni ścieków sanitarnych. Zaprojektowano likwidację przelewu do zbiornika retencyjnego ze studni przy przepompowni na kanale sanitarnym. Na zaprojektowanym do przebudowy odcinku kanału DN800 zaprojektowano żelbetowa studnię DN2000. Na obu wylotach ze studni zaprojektowano zastawki DN800 i DN500 zamykające w celu odcięcia dopływu do zbiornika retencyjnego i obejścia. W studni zaprojektowano wykonanie kanału obejściowego z rur PEHD DN800 zapewniającego odprowadzenie ścieków deszczowych bezpośrednio do pompowni w przypadku konieczności wykonania remontu zbiornika retencyjnego.
Rurociągi.
Połączenia kanału DN800 w studni Di zaprojektowano jako kaskadowe. Kaskada z rur PEHD DN200. Połączenie studni D3 i D5 przy pomocy kaskady z rury PEHD DN500. W górnym końcu kaskady rewizja zamknięta włazem D400 (studnia D4). Połączenia rur kanalizacyjnych z PEHD wykonać jako spawane ekstruzywnie. Rurociągi pomiędzy studniami Pd i D2 z rur PVC Dz500 SN8 „lite”. Połączenia rur kielichowe. Projektowane kanały należy ułożyć na zagęszczonej podsypce piaskowej lub żwirowej.
Studnie.
Projektuje się wykonanie studni rewizyjnych średnicy 1500 i 2000, z prefabrykowanych elementów betonowych kl. C35/45 z fabrycznie wykonanymi przejściami szczelnymi do montażu rur kanalizacyjnych oraz z wmontowanymi stopniami żeliwnymi typu ciężkiego. Prefabrykowane elementy uszczelnia się uszczelkami gumowymi. Dopuszcza się łączenie przy pomocy zapraw szybkowiążących. Dno studzienne powinno posiadać fabrycznie wykonaną kinetę, której niweleta powinna być dostosowana do spadków kanałów. Studnie zaopatrzyć we włazy kanałowe wentylowane z wypełnieniem betonowym klasy D4000 wg PNEN 124:2000. Regulację wysokości osadzenia włazu należy wykonać przy pomocy pierścieni wyrównujących (dystansowych) o łącznej wysokości nie większej niż 0,45 m łączonych za pomocą zaprawy cementowej. Konstrukcje studni pokazano na RYS-05-01, 06-01, 07-01. Przebudowa wpustu deszczowego. W związku z budową studni D2, zachodzi konieczność przebudowy wpustu deszczowego. Lokalizacja projektowanego wpustu wg. PZT w odległości 1,50 m od studni. Projektuje się wykonanie studzienki wpustu deszczowego 450 z prefabrykowanych elementów betonowych kl. C35/45, z fabrycznie wykonanym przejściem szczelnym do montażu rur kanalizacyjnych typu PP. Prefabrykowane elementy wpustu należy łączyć przy użyciu zaprawy cementowej. Złącza pomiędzy poszczególnymi elementami wpustu powinny być zaspoinowane i zatarte na gładko zaprawą. Kraty żeliwne proste, klasy D400 wg PN-EN 124:2000. Dobór urządzenia - skuteczność oczyszczania ścieków. Dane techniczne pojedynczego urządzenia. - średnica zbiornika 1 (komora odsadnikowa) Dow1: 3000 mm, - średnica zbiornika 2 (komora separatorowa) Dow2: 2500 mm, - pojemność magazynowania osadu: 16 950 dm³, - pojemność magazynowania oleju: 2 850 dm³. Zaprojektowane urządzenia w układzie podczyszczającym nie posiadają wewnętrznego kanału odciążającego (by-passu); oznacza to, że wszystkie ścieki wpływające do urządzeń oczyszczających ulegają podczyszczaniu w układzie separacji. Jednocześnie zaprojektowane rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo dla zdeponowanych wcześniej zanieczyszczeń do swojej maksymalnej przepustowości hydraulicznej wynoszącej 2600 dm³/s (2 ciągi) bez ryzyka wypłukania depozytów. Łączna przepustowość hydrauliczna zaprojektowanych urządzeń przekracza przepustowość kanału doprowadzającego wody deszczowe do urządzenia podczyszczającego.
 
Opis budowy urządzeń dla wylotu do Wielonki. Lokalizacja urządzenia na betonowym kanale o przekroju BxH ok. 120x90 cm zlokalizowanym pod jezdnią drogi. Projektowany układ oczyszczania ścieków deszczowych składać się będzie z jednego ciągu technologicznego zawierającego dwukomorowy osadnik, z wkładem lamelowym w drugiej komorze, pełniącej rolę osadnika i separatora zanieczyszczeń ropopochodnych. Pierwsza komora urządzenia jest osadnikiem wirowym. Jest to studnia z kręgów żelbetowych średnicy wewnętrznej 3,0m. Druga komora zbudowana jest jako studnia żelbetowa o średnicy wewnętrznej 3,00m. Wewnątrz umieszczony jest wkład lamelowy zatrzymujący zanieczyszczenia ropopochodne. Układ oczyszczający zaprojektowano w osi istniejącego kanału deszczowego. Przed wlotem do urządzenia, na istniejącym kanale zaprojektowano wykonanie komory połączeniowej – K1 z przelewem do kanału obejściowego. Przelew w postaci żelbetowej ścianki o grubości 20 cm i wysokości 40cm. Wewnątrz komory na wylocie do osadnika zaprojektowano kratę z niewielkim koszem. Montaż kraty w ramie zamocowanej na ścianie komory. Po wyjęciu kraty istnieje możliwość zamknięcia wylotu zastawką ręczną. Kosz i zastawkę wykonać ze stali kwasoodpornej wg. rysunku cz. wykonawczej. Poniżej urządzenia, przed wylotem zaprojektowano wykonanie żelbetowej komory połączeniowej K-2, łączącej rurociąg 800 z odcinkiem wylotowym o przekroju 120x90 cm. Do komory podłączony jest rurociąg obejściowy z rur PE DN800. Lokalizację urządzeń oraz rzędne pokazano na rysunku projektu zagospodarowania terenu oraz rysunku technologicznym. W ścianach komór należy osadzić przejścia szczelne dla rur PEHD. Połączenia zestawu z rurociągami i komorami wlotową i wylotową przedstawia rysunek technologiczny oczyszczalni ścieków deszczowych (08-01). Konstrukcję komór przedstawiają rysunki zbrojenia komór i pokrywy (09-01 – 10-01). Komory zaopatrzyć we włazy kanałowe wentylowane z wypełnieniem betonowym klasy D4000 wg PN-EN 124:2000. W komorze K-1 właz prostokątny D-400 o prześwicie 116x96 cm.
Rurociągi.
Doprowadzenie i odprowadzenie ścieków deszczowych do zestawu oraz rurociąg obejściowy jako kanał z rur PEHD DN800. Połączenia rur kanalizacyjnych z PEHD wykonać jako spawane ekstruzywne. Z uwagi na zaprojektowany w innym opracowaniu kanał sanitarny nie dopuszcza się możliwości innego niż w niniejszym projekcie usytuowania urządzeń.
Skuteczność oczyszczania ścieków.
Dane techniczne pojedynczego urządzenia.
- średnica zbiornika 1 (komora osadnikowa) Dow1: 3000 mm,
- średnica zbiornika 2 (komora separatorowa) Dow2: 3000 mm,
- przepustowość maksymalna pojedynczego urządzenia: 1500 dm³/s,
- przepustowość obejścia przy napełnieniu 80% : 1440 dm³/s,
- pojemność magazynowania osadu: 17 350 dm³.
- pojemność magazynowania oleju: 3 000 dm³.
Zaprojektowane urządzenia w układzie podczyszczającym nie posiadają wewnętrznego kanału odciążającego (by-passu); oznacza to, że wszystkie ścieki wpływające do urządzeń oczyszczających ulegają podczyszczaniu w układzie separacji. Jednocześnie zaprojektowane rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo dla zdeponowanych wcześniej zanieczyszczeń do swojej maksymalnej przepustowości hydraulicznej wynoszącej 1500 dm³/s (2 ciągi) bez ryzyka wypłukania depozytów. Przekrój betonowego kanału dopływowego wynosi 1200x900 mm wynosi tj. ok. 1,08 m², przy szorstkości ok. 3,0 mm. Zaprojektowano kanał dopływowy i wykonanie obejścia rurą z PEHD DN800 mm . Całkowity przekrój kanałów wynosi 1,04 m² przy szorstkości k=0,01 mm. Przepustowość kanału nie ulegnie zmniejszeniu w wyniku budowy urządzenia. Skuteczność oczyszczania w części osadnikowej.Skuteczność zatrzymywania zawiesiny w dobranym osadniku wirowym 150/1500S dla przepływu Qnom=147dm³/s wynosi > 75 % (względem zawiesiny ogólnej o założonym składzie frakcyjnym). Stopień oczyszczania zawiesin spełnia wymogi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24.7.2006 r. (Dz. U. 137 poz. 984). Skuteczność oczyszczania w części separatorowej. Stopień obciążenia wkładów lamelowych przepływem nominalnym ze zlewni wynosi: η Qnom / Q2 = (147/1500) × 100% = 9,8 %
Na podstawie wykresu teoretycznej krzywej skuteczności separacji substancji ropopochodnych przy zastosowaniu wkładów lamelowych, skuteczność separacji wyniesie > 97 % dla przepływu 147 dm³/s, które stanowi 9,8 % maksymalnego obciążenia hydraulicznego urządzenia.
 
Wykonanie przełożenia istniejącego przyłącza. Zaprojektowane urządzenia do oczyszczania ścieków deszczowych kolidują z istniejącym przyłączem wodociągowym, z którego dostarczana jest woda na cele socjalne dla obsługi pompowni. Przyłącze prowadzi do budynku obsługi. Zaprojektowano przełożenie przyłącza na nową trasę wg. projektu zagospodarowania terenu. Przyłącze wykonane zostanie rurą PE100 SDR17 Dz40 PN10. Rurociąg ułożyć w wykopie na głębokości min. 1,40 m. Wykonać podsypkę gr. 10 cm i obsypkę gr. 20 cm. Połączenie z istniejącym rurociągiem wykonać przy pomocy szybkozłączy skręcanych. Całkowita długość przełożenia wynosi 15,25 m.
Wykonanie przekładki WLZ i szafy sterowniczej. Zaprojektowane urządzenia do oczyszczania ścieków deszczowych kolidują z istniejącym przyłączem energetycznym WLZ, z którego zasilana jest pompownia ścieków deszczowych. Konieczne jest również przemieszczenie szafy sterującej pracą pomp w pompowni. Zaprojektowany sposób przemieszczenia szafy sterującej i kabla nie wymaga jego wydłużania. Przed wykonaniem przełożenia należy wykonać wykop na kabel wg. projektowanego przebiegu oraz nowy fundament na szafę sterującą . W celu przemieszczenia szafy sterującej zajdzie konieczność przerwania pracy pompowni. W tym czasie należy zamknąć dopływ ścieków deszczowych do pompowni zastawkami w zbiorniku retencyjnym i studni D5. Kabel należy układać w rowie kablowym linią falistą na głębokości 70 cm na podsypce piaskowej o grubości 10 cm w ogrodzie inwestora, przysypując warstwą piasku tej samej grubości, potem warstwą rodzimego gruntu tej samej grubości, a następnie przykrywając na całej długości i szerokości wykopu folią z tworzywa sztucznego o niebieskim kolorze. Całość robót elektroenergetycznych wykonać zgodnie z niniejszym opracowaniem, obowiązującymi przepisami PBUE oraz odnośnymi normami PN-IEC. Po wykonaniu przełożenia instalacji, a przed załączeniem urządzeń pod napięcie dokonać niezbędnych prób i pomiarów pozwalających stwierdzenie gotowości urządzeń do eksploatacji.
Odtworzenie nawierzchni.
Po zakończeniu robót należy dokonać odtworzenia nawierzchni jezdni i chodników wg. opisu poniżej. Zakres odtwarzanej nawierzchni przedstawiono na rysunku PZT projektu wykonawczego. Projektowane konstrukcje drogowa.
1. Nawierzchnia asfaltowa jezdni drogi o natężeniu KR-2.
- warstwa ścieralna grubości 5 cm z betonu asfaltowego 0/12 mm,
- skropienie asfaltem Warstwy wiążącej w ilości 0,4 kg/m²;
- podbudowa z betonu asfaltowego 0/25 mm grubości 9 cm,
- skropienie asfaltem podbudowy z kruszywa w ilości 0,6 kg/m²;
- podbudowa z kruszywa łamanego 0-63 mm, stabilizowana mechanicznie, gr. 15 cm, zagęszczona mechanicznie do wartości Is=1,03 wg. Proctora, Całkowita grubość nawierzchni
- 29 cm.
2. Nawierzchnia z kostki betonowej drogi o natężeniu KR-2.
- warstwa ścieralna z kostki betonowej o grubości 10 cm, o kolorze zgodnie z naw. istn.,
- podsypka piaskowo-cementowa gr. 3,0 cm,
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowana mechanicznie gr. 15 cm, zagęszczona mechanicznie do wartości Is=1,03 wg. Proctora,
Całkowita grubość nawierzchni - 28 cm.
3. Nawierzchnia chodnika z płyt chodnikowych betonowych.
- płyty chodnikowe betonowe o grubości 7 cm, o kolorze i wymiarach zgodnie z naw. istn.,
- podsypka piaskowa gr. 5 cm,
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowana mechanicznie gr.15cm zagęszczona
mechanicznie do wartości Is=1,03 wg. Proctora,
Całkowita grubość nawierzchni - 27 cm.
4. Nawierzchnia trawników.
- grunt organiczny (humus), gr. 20 cm,
- naturalny grunt zasypowy, zagęszczona mechanicznie do wartości Is=0,85 wg. Proctora.
Dodatkowo zaprojektowano wymianę podłoża pod konstrukcją drogi o grubości 30 cm drogi na grunt sypki z zagęszczeniem Is=1,00 wg zmodyfikowanej wartości Proctora. Zastosowany grunt pow. mieć współczynnik filtracji k>8m/d i wskaźnik uziarnienia D15/d85≤5.
Opis przedmiotu zamówienia określa:
a) Projekt budowlany - Załącznik nr 9 do SIWZ;
b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Załącznik nr 10 do SIWZ;
c) Przedmiar robót - Załącznik nr 11 do SIWZ.
 
Przedmiar robót ma charakter wyłącznie pomocniczy.
 
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej placu budowy, zapoznał się z przedmiotem zamówienia.
 
Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w cenie oferty wszelkie koszty związane z realizacją zamówieni. W cenę oferty muszą być wliczone w szczególności koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, zgodnie z technologią robót oraz podatki i opłaty.
 
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45231300, 45111200, 45233142, 45232200
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 5 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10 000 PLN.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji, w sytuacjach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp.
Z wniesionego wadium w pieniądzu, w tym także z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowę dwóch urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe”. Zgodnie z art. 45 ust. 3 i 7 Pzp wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, a wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 82 1050 1227 1000 0008 0157 0227 W postępowaniu terminem składania ofert jest dzień 24.6.2013 godzina 10:00 i wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne, jeżeli uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ pieniędzy na rachunek bankowy) nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wykonawca może załączyć do oferty przelew, o którym mowa w pkt 8.6. SIWZ. W takim przypadku stwierdzenie, czy wykonawca wniósł wadium w pieniądzu przed upływem terminu składania ofert (stwierdzenie wpływu pieniędzy na rachunek bankowy zamawiającego przed upływem terminu składania ofert), nastąpi na podstawie dokumentu banku, w którym zamawiający posiada rachunek bankowy, o którym mowa w pkt 8.6. SIWZ.
Wniesienie wadium w formach innych niż w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli ustanowienie wadium w drodze czynności prawnej nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.)) wykonawca składa przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Miasta Wojkowice w pok. nr 2, w budynku siedziby zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5
Pzp wraz z informacją o terminie złożenia tych dokumentów.
Wadium może wnieść osoba trzecia.
Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert.
3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę
4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Wynagrodzeniem Wykonawcy za roboty stanowiące przedmiot zamówienia jest wynagrodzenie ryczałtowe do którego naliczony zostanie podatek VAT według obowiązującej stawki.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) o ile nie podlegają wykluczeniu z postępowania z powodów, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz w ogłoszeniu i SIWZ.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
3. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w pkt 5 wykonawca wraz z ofertą składa:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ;
b) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Załącznik nr 4 do SIWZ,
- zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą byś składane, dowodami o których mowa powyżej mogą być poświadczenia lub inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
- W celu potwierdzenia spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonawcy, w wykazie głównych robót budowlanych należy podać co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie sieci kanalizacji deszczowej, o wartości brutto minimum 500 000,00 PLN każda;
c) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- Załącznik nr 5 do SIWZ
d) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień- Załącznik nr 6 do SIWZ.
4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, zamawiający złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.
b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
d) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
e) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
f) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
g) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4.1 Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 oraz 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 oraz 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
4.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4:
1) lit. b), c), d) oraz f) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) lit. e) i g) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8, 10-11 Pzp.
4.3. Dokumenty, o których mowa w pkt 4.2. ppkt 1 lit. a) i c) oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 4.2 ppkt 1 lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4.4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt 4.3. stosuje się odpowiednio.
4.5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
4.6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Pisemnym zobowiązaniem nie będzie zobowiązanie złożone w postaci jakiejkolwiek kopii lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
- Zamawiający, w przypadku gdy wykonawca będzie wykazywał spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, będzie polegał na zasobach innych podmiotów, będzie mógł żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
4.7. Zasady składania dokumentów potwierdzających wykazanie spełniania przez wykonawcę, w tym wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 Pzp) oraz wykazanie braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, a także formy, w jakich te dokumenty mogą być składane określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, w skrócie „rozporządzenie”.
4.8 Zgodnie z § 7 rozporządzenia:
a) dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (§ 7 ust. 1 rozporządzenia); ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej i zamawiający nie dopuszcza składania wraz z ofertą elektronicznych dokumentów;
b) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty (§ 7 ust. 2 rozporządzenia);
c) zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości (§ 7 ust. 3 rozporządzenia);
d) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski (§ 7 ust. 4 rozporządzenia).
4.9 W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 rozporządzenia, budzą wątpliwości zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, ze zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu (§ 1 ust. 5 rozporządzenia).
4.10 Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 2 polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów określonych w pkt 4.
4.11 Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej Załącznik nr 7 do SIWZ.
4.12 Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, z zastrzeżeniem przewidzianym w pkt 4.6 i 4.12 .
4.13 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
4.14 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w punkcie 2 winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. Warunki określone w punkcie 4 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie 4.11 SIWZ dotyczące grup kapitałowych, każdy z wykonawców składa samodzielnie.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. Wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp, jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) wykonał co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie sieci kanalizacji deszczowej, o wartości brutto minimum 500 000,00 PLN każda.
2. Wykonawca spełni warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli:
- Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającymi
uprawnienia budowlane w specjalnościach:
Kierownik Budowy.
Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Kierownik Robót Drogowych.
Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych oraz kwalifikacji i doświadczenia.
Zamawiający uzna również odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tożsame do powyższych, wykonywane przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), tj. ustawie z dnia z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394);
3. Wykonawca składa wraz z ofertą na potwierdzenie spełniania powyższych warunków:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Załącznik nr 4 do SIWZ,
- zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą byś składane, dowodami o których mowa powyżej mogą być poświadczenia lub inne dokumenty jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
- W celu potwierdzenia spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonawcy, w wykazie głównych robót budowlanych należy podać co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie sieci kanalizacji deszczowej, o wartości brutto minimum
500 000,00 PLN każda.
b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- Załącznik nr 5 do SIWZ
c) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Załącznik nr 6 do SIWZ.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
JRP.271.2.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
24.6.2013 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 24.6.2013 - 10:15
Miejscowość:
Wojkowice, ul. Sobieskiego 290A
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
VI.3)Informacje dodatkowe
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającej co najmniej zobowiązanie do wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne stanowiące przedmiot niniejszego postępowania, wspólnego wykonania tego zamówienia oraz określenie zakresu działania poszczególnych wykonawców. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp. Ocena spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp oraz ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia na zasadzie: wykonawca „spełnia” albo „nie spełnia” poszczególne warunki udziału w postępowaniu oraz wykonawca „wykazał” albo „nie wykazał” brak podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej.
Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Wraz z ofertą wykonawca składa oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego, określone w SIWZ.
Ofertę podpisuje osoba lub osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.
Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wykonawca wraz z ofertą składa pełnomocnictwo.
Ofertę sporządza się w języku polskim, w sposób staranny, czytelny i trwały. Stwierdzone przez wykonawcę w ofercie błędy w zapisach - przed jej złożeniem - poprawia się przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie poprawki i zamieszczenie daty dokonania poprawki.
Zaleca się, aby wykonawca zszył, zbindował lub w inny sposób trwale złączył ofertę oraz ponumerował jej strony. Z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 Pzp, wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu w sposób zapewniający nieujawnienie treści oferty do chwili jej otwarcia (z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert). Zamknięta koperta lub inne opakowanie musi zawierać oznaczenie:
a) - „Przetarg nieograniczony na Budowę dwóch urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe i dopisek „nie otwierać przed upływem godziny 10:15 w dniu 24.6.2013 r.”.
Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
W przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę wycofuje. Oświadczenie o wycofaniu oferty, wykonawca umieszcza w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu, która musi zawierać oznaczenie:
a) - „Przetarg nieograniczony na Budowę dwóch urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe i dopiski „nie otwierać przed upływem godziny 10:15 w dniu 24.6.2013 r.” oraz „wycofanie oferty”.
Pisemne oświadczenie o wycofaniu oferty musi zawierać co najmniej nazwę i adres wykonawcy, treść oświadczenia wykonawcy o wycofaniu oferty oraz podpis składającego oświadczenie.
W przypadku zmiany oferty wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę zmienia, określając zakres tych zmian. Oświadczenie o zmianie oferty wykonawca umieszcza w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu, która musi zawierać oznaczenie:
a) „Przetarg nieograniczony na Budowę dwóch urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe i dopiski „nie otwierać przed upływem godziny 10:15 w dniu 24.6.2013 r.” oraz „zmiana oferty”.
Pisemne oświadczenie o zmianie oferty musi zawierać nazwę i adres wykonawcy oraz podpis składającego oświadczenie.
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503, z późn. zm.)), jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione. W takim przypadku wykonawca oznacza informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji klauzulą „tajemnica przedsiębiorstwa - nie udostępniać”.
Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp, w wysokości nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.
 
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
- Odwołanie wnosi się:
1. W terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie:
- 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 wnosi się:
- w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:
a) nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
Na czynności, o których mowa w art. 181 ust. 2 Pzp, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 Pzp.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
 
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 14.5.2013



Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Osoba, która odpowiada za treść: Damian Borzęcki
Osoba, która wprowadziła dane: Anna Jaworecka
Data wytworzenia informacji: 2013-05-16
Data udostępnienia informacji w BIP: 2013-05-16
Data ostatniej aktualizacji: 2013-06-20 12:14

« powrót
 
rejestr zmian publikacji »

wersja do druku drukuj
top