logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Karty usług / Ewidencja działalności gospodarczej / Wpis do ewidencji
1.

zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności

K A R T A   I N F O R M A C Y J N A 

Urząd Miasta Wojkowice
 ul. Jana III Sobieskiego 290a 42-580 Wojkowice
 tel.: +48 (32) 769-50-66  fax: +48 (32) 769-50-73, e-mail: sekretariat@wojkowice.pl
czynny: poniedziałek 700 - 1700, wtorek – czwartek 700-1500 piątek 700 - 1300

Nr WSO-16/Dz.G.

Wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej 

I. Wymagane wnioski

·         Wniosek  o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej CEIDG-1

II. Wymagane załączniki

·          brak

III. Dokumenty do wglądu

·          dokument potwierdzający tożsamość

IV. Opłaty

·          nie podlega opłacie

V. Termin załatwienia sprawy

·        Tryb ustawowy przewiduje, iż organ gminy, przekształcony wniosek przesyła do CEIDG nie późnej niż   następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania

VI. Miejsce i sposób załatwienia sprawy

·        Wydział Spraw Obywatelskich, pokój 8 tel. (32)760-20-88 wew. 28,38

·    CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z załącznikami.
·    wniosek stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego (wniosek dotyczy osoby fizycznej podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ) 

·    wniosek o wpis do CEIDG można złożyć:
1. osobiście w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy (podpisany w obecności pracownika urzędu przyjmującego wniosek).
Przedsiębiorca może wypełnić wniosek on-line w CEIDG a następnie wydrukować i udać się do Urzędu Gminy w celu jego podpisania i złożenia. Tak wypełniony wniosek będzie dostępny w systemie CEIDG przez 7 dni. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie kreskowym.
2. wysłać listem poleconym (w tym przypadku własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być poświadczona przez notariusza)
Za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG w BIP Ministra Gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej
System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku.
Wniosek o wpis do CEIDG składany w formie dokumentu elektronicznego powinien być:
1. opatrzony podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
2. albo podpisywany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ProfilZaufany albo podpisywany w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby składającej wniosek i czas jego złożenia
 

·    Organ gminy przyjmuje wniosek o wpis do CEIDG, potwierdza tożsamość wnioskodawcy oraz wydaje przedsiębiorcy za pokwitowaniem potwierdzenie przyjęcia wniosku.
·    Następnie przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatrując go podpisem   elektronicznym upoważnionego pracownika urzędu gminy i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Jeżeli przesłany pocztą wniosek jest niepoprawny, organ gminy wzywa niezwłocznie do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania

VII. Jednostka odpowiedzialna

·          Wydział Spraw Obywatelskich e:mail edg@wojkowice.pl

VIII. Tryb odwoławczy

·          Brak

Organ gminy nie wydaje w tej sprawie żadnej decyzji, ani postanowienia z możliwością odwołania

IX. Opłaty za odwołanie

·          Brak

X. Podstawa Prawna
·   Ustawa z dnia 2 lipca 2004r.- o swobodzie działalności gospodarczej

    (Dz. U.2013.672 z późniejszymi zmianami).

XI. Uwagi

      Brak


Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Za treść odpowiada: Grażyna Truszkiewicz
Osoba, która wprowadziła dane: Adrian Matusiak
Data wytworzenia informacji: 2005-11-24
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-11-24
Data ostatniej aktualizacji: 2014-07-22 08:43

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Wpis do ewidencji
wersja do druku drukuj
top