logo bip.gov.pl

 Urząd Miasta Wojkowice

serwis WWW  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Jednostki organizacyjne / Przedszkole / Statut Przedszkola
1.

Statut Przedszkola im. "Przyjaciół Bajek"

Statut

 PODSTAWY PRAWNE

Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. z 1996r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 z 1998r., Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, Dz.U z 2003r. Nr 137. Poz. 1304 późn. zmianami).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowego statutu publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2001r.  Nr 61, poz. 624, Nr 10 poz. 96 z 2002r.).

Uchwała Nr XIV/70/99 Rady Miejskiej w Wojkowicach z dnia 28 grudnia 1999 r. w sprawie utworzenia jednostek budżetowych.

Uchwała Nr XXXI/181/2001 Rady Miasta w Wojkowicach z dnia 29.11.2001r. o nadaniu imienia.

Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 Nr 120 poz. 526).

 

§ 1.1. Przedszkole nosi nazwę i używa pieczątki w pełnym brzmieniu:

Przedszkole im. „Przyjaciół Bajek”
42-580 WOJKOWICE
ul. Jana III Sobieskiego 249

2.         Organem prowadzącym jest Gmina Wojkowice. Nadzór pedagogiczny sprawuje Śląski Kurator Oświaty.

3.         Obsługę ekonomiczno-administracyjną przedszkola prowadzi Miejski Zespół Oświaty i Wychowania w Wojkowicach – jednostka organizacyjna Gminy Wojkowice.

§ 2.1. Cele i zadania przedszkola:

a)         celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym;

b)         współdziałanie z rodziną, pomagając jej w wychowaniu i przygotowaniu ich do nauki szkolnej;

c)         udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez rozmowy indywidualne z rodzicami, kontakty z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, pedagogizację rodziców;

d)         umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej;

e)         wynikające z powyższego celu zadania, dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka, nauczyciel realizuje w ramach określonych obszarów edukacyjnych: poznawanie i rozumienie siebie i świata, nabywanie umiejętności poprzez działanie, odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie, budowanie systemu wartości.

W realizacji tych zadań przedszkole respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.

2.         Realizacji wyżej wymienionych zadań służą następujące formy działalności wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej:

a)         działalność innowacyjna;
b)         zajęcia programowe;
c)         gry i zabawy ruchowe i rytmiczne;
d)         gry i zabawy tematyczne;
e)         gry i zabawy dydaktyczne;
f)           zabawy dowolne indywidualne i zespołowe;
g)         wycieczki i spacery;
h)         uroczystości przedszkolne;
i)           zajęcia indywidualne;
j)         zajęcia stymulacyjno-wyrównawcze.

3.         Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dzieci i potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem obowiązujących przepisów BHP:

1)         Zasady sprawowania opieki w czasie pobytu w przedszkolu:

a)         każdy nauczyciel kontroluje miejsca, w których prowadzi zajęcia; dostrzeżone zagrożenie usuwa sam lub niezwłocznie zgłasza dyrektorowi przedszkola;

b)         podczas zajęć indywidualnych, zajęć grupowych, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych, w czasie spożywania posiłków i zajęć higienicznych nauczyciel zapewnia pełne bezpieczeństwo swoim wychowankom;

c)         w czasie zajęć z wychowania technicznego nauczyciel zapewnia bezpieczne posługiwanie się narzędziami.

2)         Zasady sprawowania opieki na placu zabaw i w ogrodzie przedszkolnym:

a)         każdy nauczyciel systematycznie kontroluje sprawność urządzeń rekreacyjnych i zapewnia bezpieczne korzystanie z tych urządzeń. Stan techniczny, przydatność urządzeń i sprzętu nauczyciel sprawdza przed każdymi zajęciami.

3)         Zasady sprawowania opieki nad wychowankami podczas spacerów i wycieczek:

a)         przy wyjściu z dziećmi poza teren przedszkola jeden opiekun zapewnia opiekę grupie 15 dzieci, w czasie wycieczki poza teren miejscowości jeden opiekun zapewnia opiekę grupie 5 dzieci, na udział w wycieczce autokarowej poza teren miejscowości dyrektor przedszkola musi uzyskać zgodę rodziców wychowanków, podczas wycieczek szczególną uwagę zwracamy na bezpieczeństwo i możliwość zagubienia się dzieci. Obowiązkiem opiekunów grupy jest ciągłe liczenie uczestników przed wyruszeniem z każdego miejsca i po przybyciu do celu, nauczycielom i opiekunom nie wolno organizować żadnych wyjść w teren w wypadku: burzy, burzy śnieżnej i gołoledzi, dyrektor przedszkola pełni na wycieczce funkcję kierownika wycieczki. Opiekunami grupy są nauczyciele oraz personel przedszkola.

4)         Postępowanie nauczycieli po zaistnieniu wypadku wychowanka:

            Jeśli zdarzy się w obiekcie przedszkolnym każdy pracownik placówki, który jest jego świadkiem natychmiast wykonuje następujące czynności:

a)         zawiadamia pielęgniarkę lub lekarza pracujących w przychodni lekarskiej, zawiadamiając jednocześnie dyrektora przedszkola;

b)         w trudniejszym przypadku wzywa Pogotowie Ratunkowe oraz powiadamia rodziców dziecka;

c)         przy drobnych uszkodzeniach naskórka, pierwszej pomocy poszkodowanemu udziela nauczyciel lub inny pracownik przedszkola;

d)         jeśli wypadek zdarzyłby się w czasie wycieczki wszystkie stosowne decyzje podejmuje dyrektor lub nauczyciel będący jej organizatorem.

5)         Zadania nauczycieli i pracowników przedszkola w przypadku pożaru i akcji ewakuacyjnej:

            Jeśli zdarzy się pożar w pomieszczeniu, w którym nauczyciel prowadzi zajęcia, wykonuje on natychmiast następujące czynności:

a)         stara się ugasić pożar dostępnymi środkami podręcznymi i pod żadnym-pozorem nie otwiera okien, bo podsyci pożar, jednocześnie alarmuje dyrekcję przedszkola i pozostały personel;

b)         powierza grupę wychowanków innemu pracownikowi przedszkola celem natychmiastowego wyprowadzenia dzieci z pomieszczeń lub budynku przedszkola w bezpieczne miejsce;

c)         jeżeli nie ma dyrektora przedszkola, a pożaru nie udaje się ugasić środkami podręcznymi, niezwłocznie alarmuje Straż Pożarną (tel. 998).

2)         Jeśli w przedszkolu ogłoszona zostanie akcja ewakuacyjna, nauczyciel bezzwłocznie wyprowadza dzieci ustalonymi drogami ewakuacji, nakazując im poruszać się w rzędzie, trzymając się za ręce, a sam idzie na czele rzędu trzymając pierwsze dziecko za rękę.

            Alarmy próbne należy przeprowadzać dwukrotnie w czasie roku szkolnego.

4.         Dziecko powinno być przyprowadzane do śniadania i odbierane w godzinach pracy przedszkola, nie później niż do godziny zamknięcia, przez rodziców /prawnych opiekunów/ lub upoważnioną przez nich osobę pełnoletnią zapewniającą pełne bezpieczeństwo. Upoważnienie powinno być złożone u dyrektora przedszkola, potwierdzone własnoręcznym podpisem. Jeżeli dziecko nie korzysta ze śniadania lub podwieczorku powinno być przyprowadzane po lub odbierane przed wskazanym posiłkiem.

5.         W przedszkolu organizuje się zajęcia dodatkowe, z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.

§ 3. 1. Szczegółowe kompetencje organów przedszkola, którymi są:

a)         dyrektor przedszkola;
b)         rada pedagogiczna;
c)         rada rodziców.

2. Dyrektor przedszkola w szczególności:

1)         kieruje bieżącą działalnością wychowawczo-dydaktyczną i opiekuńczą oraz reprezentuje przedszkole na zewnątrz;

2)         sprawuje nadzór pedagogiczny;

3)         sprawuje opiekę nad dziećmi oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne;

4)         realizuje uchwały i wnioski Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców, podjętych w ramach ich kompetencji;

5)         przygotowuje informacje niezbędne do opracowania przez Miejski Zespół Oświaty i Wychowania planu finansowego jednostki, akceptuje projekt planu finansowego, zatwierdza sprawozdania finansowe jednostki;

6)         dysponuje środkami specjalnymi określonymi w planie finansowym środków specjalnych zaopiniowanych przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;

7)         współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych;

8)                    wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.

3. Dyrektor jest kierownikiem jednostki budżetowej dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:

1)         zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola;

2)         przyznawania nagród i wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom przedszkola;

3)         występowania z wnioskami, po osiągnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców w prawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola.

4. Dyrektor przedszkola w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, rodzicami.

5. Kompetencje Rady Pedagogicznej:

1)         zatwierdzanie planów pracy przedszkola;

2)                    podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w przedszkolu,

3)         ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola;

4)         podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia dziecka z listy przedszkolaków.

5)                    przygotowanie projektu statutu przedszkola albo jego zmian i uchwala go;

6)         występowanie z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w przedszkolu;

7)         w przypadku określonym w ust. 6, organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.

6. Rada pedagogiczna opiniuje:

1)         organizację pracy przedszkola, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć wychowawczo-dydaktycznych i innych;

2)         projekt planu finansowego środków specjalnych;

3)         wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;

4)         propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

7. Szczegółowe kompetencje określa Regulamin pracy Rady Pedagogicznej.

9. W przedszkolu działa Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację ogółu rodziców dzieci.

 10. Cele i zadania Rady Rodziców:

1)         Zasady tworzenia Rady Rodziców ustala ogół rodziców,

2)         Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.

3)         Rada Rodziców może występować do Rady Pedagogicznej i dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola,

4)         W celu wspierania działalności statutowej przedszkola Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin.

5)         Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:

a)         pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania celów i zadań przedszkola;

b)         gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności przedszkola, a także ustalania zasad użytkowania tych funduszy;

zapewnienie rodzicom, we współdziałaniu z innymi organami przedszkola, rzeczywistego wpływu na działalność przedszkola.

11. Organy przedszkola współdziałają ze sobą, ustalając organizację spotkań na wniosek tych podmiotów. Bieżące informacje przedstawiane są na tablicach ogłoszeń dla rodziców.

12. Spory między organami przedszkola rozstrzyga organ prowadzący, który obowiązany jest przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku Radę Pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.

§ 4. Statut przedszkola określa organizację przedszkola, z uwzględnieniem przepisów § 5-7

§ 5.1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.

2.     Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25, z zastrzeżeniem ust. 3 – 5.

3.         Liczba dzieci w oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych.

4.         W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole, liczba dzieci w oddziale może być niższa.

§ 6.1. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego.

2.         Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.

  a)       Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) w przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe.

3.         Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, jest dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosi:

z dziećmi w wieku 3-4 lat - około 15 minut,

z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut.

4.         Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

§ 7.1. Przedszkole jest placówką wielooddziałową.

§ 8.1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola najpóźniej do 30 maja. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący.

2.         Arkusz organizacji przedszkola określa:

1)         dzienny czas pracy poszczególnych oddziałów,

2)         liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,

3)         ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.

§ 9.1.  Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, zasady określonej w § 5 ust. 2-5 oraz oczekiwań rodziców (opiekunów prawnych).

2.         Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań wychowanków.

3.         Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w przedszkolu na podstawie programu wychowania w przedszkolu wybranego z zestawu programów wychowania w przedszkolu albo programu autorskiego opracowanego przez nauczycieli przedszkola w ramach działalności innowacyjnej.

4.         Zestaw podręczników dopuszczonych przez MEN na dany rok szkolny określany jest odrębnym zarządzeniem.

§ 10.1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący zgodnie z ust. 2 pkt 2.

2. W przedszkolu:

1)         dzienny czas pracy ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola, Rady Rodziców; w tym czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, nie krótszy niż 5 godzin dziennie;

2)         terminy przerw w pracy ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola,

3)         wysokość stawki żywieniowej ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola. Przedszkole zapewnia wyżywienie w zakresie trzech posiłków (śniadanie, obiad i podwieczorek). Opłaty za wyżywienie wnoszone są do 15 każdego miesiąca.

4)         zasady odpłatności za pobyt dzieci w placówce ustala, organ prowadzący.

§ 11.1. Zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, z uwzględnieniem § 12-15.

2.         Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli określają odrębne przepisy.

3.         Inni pracownicy przedszkola:

1)                    pracowników niepedagogicznych przedszkola zatrudnia i zwalnia z zachowaniem ogólnych przepisów prawa pracy - dyrektor przedszkola,

2)         zakresy obowiązków tych pracowników, a także ich odpowiedzialność, ustala dyrektor przedszkola,

3)         wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych /administracyjnych i obsługowych/ określa Regulamin wynagradzania.

§ 12.1. W przedszkolu liczącym co najmniej 6 oddziałów albo, w którym co najmniej 2 oddziały pracują dłużej niż 10 godzin dziennie może być utworzone stanowiska wicedyrektora przedszkola.

2.         Dyrektor przedszkola, za zgodą organu prowadzącego, może utworzyć stanowisko wicedyrektora w innych przypadkach niż określone w ust. 1, a także, za zgodą organu prowadzącego może tworzyć inne stanowiska kierownicze.

3.         Do podstawowych obowiązków wicedyrektora przedszkola należy:

1)         organizowanie i kontrolowanie pracy w przedszkolu w zakresie ustalonym przez dyrektora,

2)         prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej w wymiarze określonym odrębnymi przepisami,

zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności.

4.     Szczegółowy zakres pracy wicedyrektora ustala dyrektor przedszkola.

§ 13.1. Dyrektor przedszkola powierza poszczególne oddziały opiece jednego lub dwu nauczycieli zależnie od czasu pracy oddziału lub realizowanych zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców (prawnych opiekunów).

2.   Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej i dydaktycznej wskazane jest, aby nauczyciel (nauczyciele) opiekował się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci do przedszkola.

§ 14.1. skreślony

§ 15.1. Zadania nauczycieli:

1)         nauczyciel współdziała z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci, uwzględniając prawo rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale oraz planu (programu) pracy przedszkola, uzyskania rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego zachowani i rozwoju,

2)         nauczyciel planuje i prowadzi pracę wychowawczo-dydaktyczną i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy, odpowiada za życie, zdrowie bezpieczeństwo dzieci, tworzy warunki wspomagające rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowania,

3)         prowadzi obserwację pedagogiczną mającą na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentację tych obserwacji,

4)         współpracuje ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną,

2.         Formy współdziałania z rodzicami (opiekunami prawnymi) to: kontakty indywidualne, zebrania grupowe i ogólne, dyskusje, odczyty, projekcje filmów, zajęcia otwarte, uroczystości, wycieczki, prace użyteczne, wystawki dziecięce, biblioteczka. Stałe spotkania z rodzicami (opiekunami prawnymi) w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze, odbywają się 1 raz w semestrze lub częściej, jeśli zaistnieje potrzeba.

§ 16.1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat, z zastrzeżeniem ust.2.

a)         w szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku.

2.         Dziecku, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.

3.         Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się na zasadzie powszechnej dostępności.

1)         dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne;

2)         pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola mają dzieci:

a)         matek lub ojców samotnie wychowujących, pracujących;

b)         matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów;

c)         dzieci z rodzin zastępczych;

3) Rekrutacja dzieci przeprowadzana jest w terminie do 30 marca każdego roku.

4.         Prawa dziecka:

1)         warunki pobytu w przedszkolu zapewniają dzieciom bezpieczeństwo;

2)         dziecko uczęszczające do przedszkola ma prawo do właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo-dydaktycznego i opiekuńczego, zgodnie z zasadami higieny umysłowej,

5.         Dyrektor przedszkola może skreślić dziecko z listy dzieci przyjętych do przedszkola w przypadku:

1)         na wniosek rodzica;

2)         nieobecności nieusprawiedliwionej, trwającej ponad 1 miesiąc;

3)         zalegania z odpłatnością za wyżywienie do 10 następnego miesiąca.

§ 17.1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

2.    Zasady gospodarki finansowej i materialnej przedszkola określają odrębne przepisy.

3.         Przedszkole może prowadzić działalność gospodarczą mającą na celu wspieranie statutowej funkcji przedszkola.

 

Niniejszy Statut został przygotowany i uchwalony przez Radę Pedagogiczną przy Przedszkolu im. „Przyjaciół Bajek” w Wojkowicach w dniu 16.02.2004r.

 


Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Wojkowice
Osoba, która odpowiada za treść: Irena Filipowicz
Osoba, która wprowadziła dane: Anna Jaworecka
Data wytworzenia informacji: 2005-03-12
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-03-12
Data ostatniej aktualizacji: 2005-03-12 17:26

« powrót
 
rejestr zmian publikacji »

wersja do druku drukuj
top